• Tukt

Sextrender

Problemet med att prata runt sex i form av trender, som vilka trender som helst,  att sex är så mycket mer. Inte sällan en god portion psykologi.
    Och när man via trender normaliserar dominans, fetischer och kinky saker så ser man inte det djup, och därmed inte de problem som kan följa.(och en massa positivt såklart)
    Det är inget problem med den hårdaste dominans man kan tänka sig, om man förstår vad som händer med psyket. Men om man mest ser det som en kul "trend" är det risk att man skadar både sig själv, den andra, men även för de som utövar det här som annat än  en trend.
    Så nej, att se trender i sex som nya balla grejor, kickar, tycker jag är olyckligt.

• Tukt
    Anonym (Sex ja, men inte fetischer) skrev 2022-02-03 11:38:15 följande:

Sextrender är ju trevligt och det finns mycket att testa. Det tråkiga är bara att detta har blivit det nya normala. Och vanligt passionerat sex mellan två nakna människor som är kåta på varandra och inget annat har blivit ett utdöende släkte. Vilket är en trend som starkt oroar mig. Varför duger det inte att vara kåt på en person enbart?

Min exman var en sån som skulle testa allt hela tiden och efter 15 års äktenskap så var jag enbart ett redskap för hans önskningar. Han tände på det jag hade på mig och gjorde och han struntade fullständigt i mig som människa och den jag var. Att bli kåt på frun och ta en skön stund innan frukost gick liksom inte till sist.. Han såg mig liksom inte ens. Han blev kåt av mina skor - inte mig. Han blev kåt av min latexkorsett och hur den kändes - inte på min kropp. Han blev kåt på läderbyxorna och inte på min nakna rumpa. 

Hur blev det så här? 

Om någon är fetischist så har det inte så mycket med trender att göra. Möjligen så ger en trend en möjlighet att våga säga vad man haft behov av hela tiden.
    Så man blir inte fetischist för att Xhamster publicerar filmklipp runt fetischism.
    Jag tror heller inte att din exmans fetischer var problemet i sig. Hade han inte haft dessa så hade ni nog inte haft sex alls.
  • Tukt
    Anonym (Sex ja, men inte fetischer) skrev 2022-02-03 13:52:05 följande:
    Bortse från mitt nick. Allt handlar inte om just fetischer utan om nycker, påhitt, trender och rekommendationer och idéer från porr.
    Jag uppskattade i början min mans öppensinne och vilja att testa nytt men det fick konsekvenser och gick för långt. Nånstans längs med tidens gång slutade han uppskatta vanligt sex och det slog över och blev istället ett måste med rekvisita, leksaker och rollspel. Trender och nycker får gärna vara en krydda då och då  men aldrig ta över och bli ett måste. 
    Det jag menade var att om man har en eller flera fetischer så är det inget val man gör själv, utan det liknar om man föds som homo eller hetro. Och det han förmodligen då visat över tid är hans verkliga behov, som han dolt för dig från start men gradvis tagit sig mod att visa upp, då du varit openminded nog för det.
    Å andra sidan kan han såklart mer kicka på allt det där nya och udda. Se det lite som TS, en kul trend och så vidare. Och då är det ju annorlunda.
    Men förmodligen har hans experimenterande ändå hållt det sex ni har, vid liv. För utan hade han förmodligen valt att helt tillfredsställa sig själv.
    Men inget av de två rättfärdigar egoism, förutsatt att du visat på dina egna behov. Så tråkigt att det inte funkade.
  • Tukt
    Anonym (AnnaMILF) skrev 2022-02-05 16:59:24 följande:

Ok, om det funkar för dig/er så är det jättebra. För mig består sexet av tre delar:
    - Fysik njutning
    - Mental fantasi och upphetsning
    - Känslor (kärlek, lust, spänning mm)

Det är när alla dessa samspelar som man uppnår verkliga "höjder..."

Alla nya trender är inte dåliga, utan tvärt om kan de öppna upp för nya fantasier och spännande upplevelser. Annars kan det bli som att varje år åka till samma resemål och samma hotell på semestern. Trevligt och välbekant, men inga nya intryck och upplevelser. 

Det är ju de olika synerna att se på ämnet som är spännande och som gör det intressant att dis det.

Men menar du på allvar att man inte kan förnya sig utan trender? Att man ena året ska ha analsex, nästa förlänga ögonfransarna, åka till thailand, yoga och så vidare?
    Det går faktiskt förnya sig en hel del, utan att snegla på andra.
    Problemet med trender är inte att de finns, det är att man följer dom utan att reflektera. 
  • Tukt
    ninjainthedark skrev 2022-02-07 11:20:54 följande:

Att som kvinna vara dominant är väl knappast trendigt?
    Det är iallafall enl min erfarenhet både i porren, diverse internetforum, dejtingsiter och i verkliga livet snarare så att trenderna är att mannen ska vara dominant och kvinnan undergiven mannen.

Båd kan väl kanske vara rätt. Generellt och historiskt är kvinnan undergiven mannen. Samtidigt har synen på dominanta kvinnor svängt en smula. Skulle inte kalla det en trend. Men i dag finns det exempelvis i porren exempel på där kvinnan har en topproll, utan att det för den saken skull är ren bdsm-porr.
Svar på tråden Sextrender