Inlägg från: Anonym (dilemma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (dilemma)

Ni som har era barn placerade i familjehem

Det som är problematiskt i den här typen av trådar är att de som fått sina barn LVU:ade och placerade i fosterhem rent generellt inte har förmåga och/ eller vilja att se sina brister och barnens behov och accepterar  därför inte den hjälp och de åtgärder som föreslås.

• Anonym (dilemma)
    Anonym (123) skrev 2022-02-05 15:33:06 följande:
    Har du kollat på det jag la in, Uppdrag Granskning om en katastrofal händelse som soc ställde till med?
    Ditt svar är irrelevant eftersom jag skrev rent generellt.
    Anonym (Erfaren) skrev 2022-02-05 15:50:07 följande:
    Det förekommer att ungdomar placeras pga eget beteende också. Där behöver det inte alls finnas brister hos föräldrarna. Det är en vanlig missuppfattning (fördom) som råder bland många. Ja, i stort sett alla här i forumet faktiskt.

Det verkar som att ni tror att det bara är småknattar som placeras och att det alltid beror på föräldrarna.

Som min signatur skvallrar om så har jag personlig erfarenhet av just detta med tonåring i familjehem. (Som det heter, och inte fosterhem.) Jag har erfarenhet av den totala maktlösheten när man har en tonåring som ställer till det för sig, det är inte så jäkla lätt kan jag tala om. 
    Så är det ju, också. Inte sällan i dessa fall dock en kombination med bristande insikt och förmåga hos föräldrarna. Inte alltid, förstås.
Svar på tråden Ni som har era barn placerade i familjehem