Ni som har era barn placerade i familjehem
Tycker att det är bra att det omhändertagna barnet får stanna kvar i tryggheten i sin nya familj. Barn blir inte placerade enligt LVU om inte de biologiska föräldrarna har stora brister i sitt föräldraskap.
Har själv haft en vän vars mamma var missbrukare. Min vän placerades hos ett familjehem där hon bodde med flera andra placerade barn och de blev som syskon. Familjen bodde i ett stort fint hus, barnen hade fritidsaktiviteter och fick åka på semestrar tillsammans. Min väns "mamma" lyckades till slut bli drogfri och min vän fick flytta hem till mamman som var arbetslös och levde på bidrag, hade tydliga spår av sitt långa missbruk i både utseendet och i handling, och min vän fick knappt ha födelsedagskalas för hennes "mamma" kunde inte styra upp sånt. Så fort min vän skulle börja gymnasiet flyttade hon till en folkhögskola för att slippa bo hos sin mamma. Hon sörjer än idag att hon inte kunde få fortsätta bo med sin familj och sina fosterhemssyskon i ett välfungerande hem, istället för att tvingas flytta hem till biologiska mamman som var som en främling.
Och det bygger du på EN person vid ETT tillfälle?
Sen undrar jag varför du sätter citationstecken vid ordet mamma, det var väl mamman? Eller?
-----------
Oavsett, tycker du verkligen att skattebetalarna borde finansierat ett fosterhem när barnets egen förälder tagit sig ur sin miserabla situation för att få hem sitt barn?
------------
Tror du att alla omhändertagna ungdomar vill vara kvar där soc placerat dem?
Isåfall kan jag meddela att du har fel.