Inlägg från: Anonym (Köpa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Köpa)

Köpt alla saker själv

Jag tror som några skrev att de allra flesta köper saker när bebis väl kommer. Jag är mer som dig och ville ha allting på plats innan och jag var dessutom ganska kräsen i vad jag ville ha (det vet min familj också).
    Men min syster och jag prata mycket kring grejer jag kika på så när hon ordna en babyshower hade en lista på saker hon visste att jag ville ha men som jag inte hade köpt.  
    Jag fick otroligt mycket den vägen som jag tänkte köpa själv.

Hade det inte varit för den så tror jag att jag hade hunnit köpa det mesta själv. Nu har jag och maken ganska god ekonomi så för mig kändes det nästan tvärtom, lite olustigt att min familj och vänner skulle handla så dyra saker till oss, men hade vi levt på CSN hade det såklart varit lite mer en lättnad.

Jag tycker just barnsaker kan man handla så mycket begagnat så det behöver inte bli så dyrt och så kanske man kan önska sig något specifikt av föräldrar och svärföräldrar och då säga det (iaf när de redan erbjudit sig)  

• Anonym (Köpa)
    Mammastina98 skrev 2022-02-04 01:46:44 följande:

?Han Solo? Är du ej läskunnig eller efterbliven? Läs mina tidigare svar innan du kommer med dina påhopp. Jag är och har aldrig varit beroende av någon annan. Jag har redan köpt alla saker till bebis (för mina egna pengar, och har fortfarande mycket pengar över). Detta inlägg handlade inte ens om pengar. Herregud du måste vara en man, om inte en mycket tragisk människa som lever på att sprida hat.

Är det någon som vet hur man tar bort tråden?

Du kan anmäla den och skriva en kommentar att du vill att den ska tas bort. Annars kan du bara anmäla OT kommentarer eftersom frågan inte rör huruvida man ska skaffa barn med CSN eller ej. 
  • Anonym (Köpa)
    ElaineBenes skrev 2022-02-04 23:15:51 följande:

Ta inte åt dig av kommentarerna om att ni studerar! Det är bara okänsligt att skriva så till en gravid kvinna som det största sannolikhet är medveten om att det hade varit bättre med högre inkomst, men nu är det inte så. Nog om det! 

Vill bara förbereda dig på det här med att man får så mycket till bebisen antingen innan eller efter bebisen är född. Så är det inte alltid. Jag trodde också att många skulle vilja köpa presenter, eller mest kläder, och en del fick vi. Men det var nån filt, flera snuttar, några böcker lite nallar och två par strumpor i stl. 19-23
    Jag trodde alltså att det skulle vara så men hade inte förväntat mig något alls så blev glad åt det vi fick men konstaterade att mycket man hör inte stämmer.
    Och alla saker kunde jag och kan köpa själv, men värdesätter mycket mer i engagemang och relationen våra anhöriga har med barnet! 

Men tycker ändå det blir lite konstigt när TS familj sagt att de vill köpa. Självklart kan man inte förvänta sig att andra ska förse en med massa barngrejer men om man nu uttryckligen sagt att man vill hjälpa till och vill köpa tycker jag inte det är något konstigt att fråga eller påminna om det. Iaf inte föräldrar och svärföräldrar.

Svar på tråden Köpt alla saker själv