Inlägg från: fjanten |Visa alla inlägg
  • fjanten

Köpt alla saker själv

Jag förstår att du känner dig besviken, och att besvikelsen grundar sig i ATT de sagt att de ska köpa diverse saker, och sedan inte gjorde det. Jo, vissa saker kan man givetvis köpa efter barnet är fött, men babyskyddet behövs ju (som exempel) innan. Så är jag dessutom lite som dig - vill ha _allt_ på plats innan bebisen kommer (så är t.ex. babysitter och babygym inga måsten förstås). 

Våra föräldrar köpte en del inför första barnbarnet, INTE ALLS vi som önskat det eller flaggat för det, men de ville. Svärmor och svärfar köpte ett barnvagnspaket med babyskydd och bas, mina föräldrar köpte spjälsäng och en massa  kläder. Inget av detta var nödvändigt, men väldigt kul ändå att de ville tyckte vi.

• fjanten
    Mimosa86 skrev 2022-02-04 09:46:18 följande:

Tror som många andra att de kommer kompani efterhand :)

som sagt, babygym och babysitter är inget man behöver när bebis precis är nykläckt. Förmodligen hade ni fått dessa när bebis kommit ut.

Däremot gällande babyskydd osv förstår jag att det skaver. Jag hade ingen situationen messat min pappa och skrivit typ -hej, vi planerar att åka till ... och köpa babyskydd på fredag, vet att du sa att ni ville stå för det. Är det ok att vi åker eller bör vi avvakta att köpa (så vi inte förstör för någon upplägg eller så)?-

Jag hade nog gjort något liknande. Eller skrivit vilket babyskydd som vi funderat på och frågat om de ville köpa det eller inte, eftersom blivande morfadern pratade om det innan, så inte bebisen hinner komma och vi inget babyskydd har
Svar på tråden Köpt alla saker själv