• Ko2pa

    Valp spyr

    Vi har en valp som spyr vitt skum och kliar sig mycket. Vad kan detta vara? Vi är oroliga eftersom att vi hämtade valpen för 2 dagar sen.

  • Svar på tråden Valp spyr
  • Dexter dot com
    Ko2pa skrev 2022-02-04 06:16:12 följande:
    Valp spyr

    Vi har en valp som spyr vitt skum och kliar sig mycket. Vad kan detta vara? Vi är oroliga eftersom att vi hämtade valpen för 2 dagar sen.


    Helt omöjligt att svara på vad det är men det låter oroväckande så boka en tid hos vet omgående!! Var valpen ua på besiktningen? Vad säger uppfödaren?
  • Gameofthrones

    Ring veterinären istället i app eller direkt till kliniken. 

    Den kanske har fått i sig ngt olämpligt! Här kommer ni vara få diskussion.

    Är ni rädda om valpen ring direkt 

  • MsFry

    Vad säger vetrrinären? Det är omöjligt för någon här att svara på vad det är men det låter allvarligt. 


     

  • Ko2pa

    Flickvännen sa att hon åt något under sängen men hon vet inte vad.

    Kan någon hjälpa mig att hitta ett nummer till veterinär i Pajala? Jag hittade en och det var till distriktsveterinär. Detta är nytt för oss och vi är sjukt oroliga!

  • Ko2pa
    Dexter dot com skrev 2022-02-04 06:28:41 följande:
    Helt omöjligt att svara på vad det är men det låter oroväckande så boka en tid hos vet omgående!! Var valpen ua på besiktningen? Vad säger uppfödaren?
    Det står u.a kryssat på alla kategorier i Besiktningsblanketten.
  • riboflavin

    Omöjligt att säga så kontakta veterinär för rådgivning. Mindre valpar har lättare att bli uttorkade än en vuxen hund så håll noga koll på allmäntillstånd och åk in om valpen blir slö eller visar tecken på uttorkning.
    Det är inte ovanligt att valpar kräks, de kan ha petat i sig något olämpligt men det kan också bero på att de ätit något som fastnat, har en infektion eller liknande eller bero på att ni gett annan mat än den är van vid hos uppfödare. Hur som helst så tycker jag ni ska rådgöra med veterinär. Om valpen är försäkrad brukar det ingå digitala besök hos någon veterinärapp vilket är en alldeles utmärkt första kontakt. Lycka till och hoppas det inte är någon fara. 


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Dexter dot com
    Ko2pa skrev 2022-02-04 06:46:25 följande:

    Flickvännen sa att hon åt något under sängen men hon vet inte vad.

    Kan någon hjälpa mig att hitta ett nummer till veterinär i Pajala? Jag hittade en och det var till distriktsveterinär. Detta är nytt för oss och vi är sjukt oroliga!


    Ring dit och boka tid. Har dom inte all utrustning som behövs tex ultraljud kommer dom skicka er vidare. Valpar torkar ur väldigt fort om dom kräks så avvakta inte och det är snart helg då det är extremt dyrt på jourtid samt svårt att få en tid . Klådan kan en dermatolog behöva utreda.
  • Gameofthrones

    Det finns appar som ni kan få direkt prata med en veterinär. Videosamtal.

    Vad fan hade ni under sängen? Smink? Strumpor, kläder,

    Jag tror att det är uttorkning på G. Jag tror på isåfall ett klädesplagg. Ni måste ringa veterinären nu! 

  • Gameofthrones

    Det kan bli stop i tarme om det är ngt stort

    Ni ska fan inte ringa uppfödaren. När det har hänt ngt hemma hos er ring veterinären 

  • Dexter dot com
    Gameofthrones skrev 2022-02-04 07:04:32 följande:

    Det kan bli stop i tarme om det är ngt stort

    Ni ska fan inte ringa uppfödaren. När det har hänt ngt hemma hos er ring veterinären 


    Självklart kan man ringa uppfödaren och höra om klådan och om fler av valparna har klåda. Varför skulle man inte höra av sig till den som haft valparna hemma i 12 veckor och har full historik på dom och på mamman?
  • Vovveshjärta

    VETERINÄR DIREKT
    Om valp, kan vara kennelhosta men sjukt svårt att veta.

  • callmepreggoornot
    Vovveshjärta skrev 2023-08-01 21:45:04 följande:

    VETERINÄR DIREKT
    Om valp, kan vara kennelhosta men sjukt svårt att veta.


    Läskunnig är du så varför drar du upp en gammal tråd?
  • Vovveshjärta
    callmepreggoornot skrev 2023-08-01 21:45:49 följande:
    Läskunnig är du så varför drar du upp en gammal tråd?
    Hej igen och sorry, ger mig av då.
Svar på tråden Valp spyr