Inlägg från: Anonym (F) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F)

Min man älskar en porrtjej

Usch, vilken tråkig situation ni är i TS. Jag förstår verkligen att du är ledsen. Jag tycker det är allvarligare att han inte tänder på dig i perioder, än att han tänder på en annan kvinna. De flesta män blir ju kåta av att se en naken kvinna med snygg kropp. Sedan är ju frågan vad det beror på att han inte tänder på dig. Har det blivit någon sorts låsning eller fixering vid den här porrskådisen, så att han helt har tappat förmågan att tända på andra kvinnor? I så fall borde det röra sig om en sorts inlärning, som borde gå att lära om, kanske med hjälp av KBT? Eller är han helt enkelt inte attraherad av dig längre? Någon annan tipsade om sexolog. Det kan ju också vara en lösning, eller en sexterapeut.

• Anonym (F)
    Anonym (L) skrev 2022-02-04 12:03:19 följande:
    Hade han verkligen älskat och respekterat ts hade han inte gjort på detta sätt. Inte heller hade han blivit kåt på en annan kvinna bara för att hon har en snygg kropp. De bör göra slut.
    Fast så funkar det ju inte alls. Självklart kan man bli kåt av att se andra nakna människor fast man har en partner. Se bara på hur vanligt det är att människor i parrelation tittar på porr. Många tittar t.o.m. på porr tillsammans med sin partner. Att man blir kåt av att se andra betyder inte heller att man inte älskar sin partner. 

TS man kan inte rå för att han känner så här. Han är t.o.m. så ledsen över det att han började gråta på deras bröllopsnatt. Att de bör göra slut får stå för dig. Själv anser jag att det är värt att undersöka om det går att lösa. I slutändan är det TS beslut om hon vill stanna kvar i relationen eller inte.
  • Anonym (F)
    Anonym (L) skrev 2022-02-04 12:31:15 följande:

Jag har en partner och vi avstår båda porr så länge vi är tillsammans med varandra. Det är så vi vill ha det. Jag blir inte kåt på andra, för jag älskar min partner. Kan absolut se om andra människor ser bra ut men blir inte kåt. Vet att många ser porr trots att de är i ett förhållande men det finns också många som inte gör det. Attraktionen och kärleken verkar inte vara tillräckligt stark i detta fall. 

Han kan välja att sluta titta på denna tjej och sluta förpesta äktenskapet. Det kan han välja att göra. Han borde också ha sökt hjälp för länge sedan. Personligen hade jag aldrig klarat av att leva med en sådan man, oavsett om det är hans eget fel eller inte. Det hade heller inte hjälpt om han nu hade sökt hjälp och slutat vara besatt av henne, skadan är redan skedd.

Ja, det är ts beslut om hon ska lämna eller ej. Jag råder ts att lämna. 

Att välja att inte titta på porr är en sak. Att bli kåt av att se andra är en annan. Det är inget man kan kontrollera. Återigen antyder du att man inte älskar sin partner om man blir kåt på andra. Detta stämmer inte.

Ja, han kan välja att sluta titta på den här kvinnan och han kanske borde ha sökt hjälp för längesedan. Men sina känslor rår han inte för.
  • Anonym (F)
    Anonym (,) skrev 2022-02-04 14:02:27 följande:
    Visst men om man har en sån fixering bör man väl söka hjälp för den om den påverkar ens äktenskap i verkligheten negativt, iaf om man är intresserad av det äktenskapet. TS man verkar sticka huvudet i sanden och har gjort så i många år. Dags att han tar tag i sitt problem, eller lever ensam. 
    Jag skrev ju också att han bör söka hjälp i mitt första inlägg.
  • Anonym (F)
    Anonym (Bli nummer 1) skrev 2022-02-04 16:35:41 följande:

Jag tycker inte du ska lämna. Att hitta en snygg, rolig RIK, som du också skrev i versaler, man är svårt. Var lycklig och tänk att han faktiskt valde dig, även om du är nummer två. För vi kvinnor måste vara ärliga, det är fantastiskt att ha en rik man. 

Jag tycker du ska försöka förändra dig och bli så lik Ally Nilsson som möjligt. Har hon platinafärgat långt hår. Skaffa själv extensions och färga håret platina. Förstora brösten, gå ner i vikt, sminka dig osv. På så sätt kan du bli så pass lik Ally Nilsson att han inte behöver den riktiga.  

Vem är Ally Nilsson? TS nämner inte det namnet, vad jag kan se.
  • Anonym (F)
    Anonym (Bli nummer 1) skrev 2022-02-04 16:35:41 följande:

Jag tycker inte du ska lämna. Att hitta en snygg, rolig RIK, som du också skrev i versaler, man är svårt. Var lycklig och tänk att han faktiskt valde dig, även om du är nummer två. För vi kvinnor måste vara ärliga, det är fantastiskt att ha en rik man. 

Jag tycker du ska försöka förändra dig och bli så lik Ally Nilsson som möjligt. Har hon platinafärgat långt hår. Skaffa själv extensions och färga håret platina. Förstora brösten, gå ner i vikt, sminka dig osv. På så sätt kan du bli så pass lik Ally Nilsson att han inte behöver den riktiga.  

Ah sorry, nu såg jag att hon skriver det namnet i trådstarten.
  • Anonym (F)
    Anonym (Annie) skrev 2022-02-04 19:07:32 följande:

Annie dooll svensson, eller vad hon kallades. 

Hittar ingen som heter så när jag googlar.
Svar på tråden Min man älskar en porrtjej