Letrozol 2022 - följas åt?
Hej allihopa!
Hoppar in här och hoppas att någon med kunskap kanske kan svara på mina frågor då gyn har stängt ett par dagar nu framåt i och med röda dagar.
Jag fyllde precis 30 år och fick nyligen reda på att jag har pcos. Jag har bmi för normalviktig, 60kg 172cm lång. Ingen akne eller överdriven behåring och har ca 35 ägg på vardera äggstock enligt gyn.
Har i princip aldrig regelbunden mens och fick primolut nor + letrozol 2,5mg enkel dos som jag tog dag 3-7. Dom slutade jag slutade med för 3 dagar sen. Började få ont i äggstockarna igår och gjorde ett VUL idag CD10 hos en gynekolog på annan klinik där där hon skrev såhär i min journal:
?Uterus med treskiktad slemhinna 5-6mm. Aktiva ovarier bilateralt ua med folliklar i mängder, de flesta i samma storlek. Största ledande follikel höger sida 9,7mm vänster ovarium likaså 2 stycken folliklar 7 respektive 8 mm. Ingen fri vätska i fossa douglasi.?
Med tanke på att jag bara är på CD10 idag så är det väl aningen för tidigt att en äggblåsa blir så pass stor? Är ju bara några dagar sedan jag hade mens.
Jag har tid för VUL hos min gynekolog på CD17. Det kanske blir bra timing? Hur snabbt växer äggblåsorna? Känner ju att något är på g med tanke på värken.