• Danbala

KRISTNA. Onanerar ni? hur mår ni efteråt?

Jag är inte kristen, och har själv inga problem med att onanera, så jag har svårt att förklara fenomenet. Däremot finns det absolut folk som inte är kristna och _ändå_ får skamkänslor. Det kan bero mycket på hur det har hanterats under ens uppväxt och så, tror jag?

• Danbala

Anonym (?):

Det som står är:

[(1 Mos 38:8 -> )
    Då sade Juda till Onan: ?Gå till din brors hustru och gör din svågerplikt mot henne och skaffa avkomma åt din bror.?

Men Onan visste att barnet inte skulle räknas som hans, och var gång han låg med sin brors hustru lät han sin säd spillas på marken för att slippa skaffa barn åt sin bror.

Därmed väckte han Herrens misshag, och därför dödade Herren också honom.]

Så, det kanske är för att han inte fullgjorde sin svågerplikt? Ah, jag vet inte, är ingen bibelexpert heller.

• Danbala

TS:

"Visst fick jag höra att det inte var bra. Men inget märkvärdigt..."

I mina öron är det märkvärdigt att ens få höra att det inte är bra!

• Danbala

anne h:

*räcker upp en hand*

Jaha, nähä! Du menade ju inte alla som inte gör det just precis nu... Ooops.

*tar ner handen igen*

• Danbala

TS:

Själviska handlingar är bara av ondo om de skadar någon annan... Om du onanerar blir du (om du funkar alls som jag) avslappnad i kroppen efteråt - det borde leda till att du mår lite bättre, och när du mår bättre blir du trevligare mot alla i din omgivning. Så om man ser det så gör du ju alla en tjänst om du onanerar! (Såvitt du inte blir argare för att du skäms, förstås.)

Få bort tanken om att det är fel, så är det inte heller en självisk handling!

• Danbala

Diorlover:
    Ja, visst är det ett suveränt sömnmedel!?

Svar på tråden KRISTNA. Onanerar ni? hur mår ni efteråt?