Inlägg från: Anonym (Kristen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kristen)

KRISTNA. Onanerar ni? hur mår ni efteråt?

Hej

Jag är kristen, kallar inte mig bara för det utan jag är en trogen kristen människa som ber dagligen, läser bibeln och går till kyrkan minst en gång veckan. MEN! vad jag har fått lära mig är att onani är synd och en självisk handling som inte är tillåten.

Nu är det så att det står inget i bibeln, Guds ord, om det. Förutom att kärleken inte är självisk. "(förstå mig rätt nu)

Jag och min man brukar ibland onanera inför varandra som ett förspel eller bara för att det är skönt och det är helt okej för oss och ingen känner skuld o så.

Jag kan förstå om det här låter helt knäppt för er som inte är kristna. Men så är det i kristna sammanhang( att onani är förbjuden).

Nu till kritan! Jag onanerar när jag är ensam, har det jätteskönt och njuter enormt. Men jag mår så dåligt efteråt och får enorma skuldkännslor och känner mig som värsta syndaren...

Det jag vill veta om det finns flera kristna som onanerar och hur mår ni?

Icke kristna får definitivt också kommentera.

//

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-23 14:04:32:
    Får lägga till att det visst står något om onani i bibeln.... Vart rättad av några snälla människor i början av tråden.

1 Mos 38:8
    ...Men förstår det inte riktig...

• Svar på tråden KRISTNA. Onanerar ni? hur mår ni efteråt?
  • Anonym (Kristen)

.... Anonym (?) Vart står det? Vill läsa.

• Anonym (Kristen)

tack Danbala! Men gäller det då alla människor... fattar ingenting.. vet bara att jag mår så dåligt efteråt...

• Anonym (Kristen)

Cornette. Det du säger verkar helt logiskt!

Önskar att jag bara kunde få njuta av det fullt ut... Men tyvärr så kan jag inte det. Blir så lessen efteråt.

• Anonym (Kristen)

Någon skrev här uppe att det kan bero på att mina föräldrar har sagt si o så. Men faktiskt så har det inte varit så. Visst fick jag höra att det inte var bra. Men inget märkvärdigt.... Kanske får leva med det.

• Anonym (Kristen)

Conette---- Vad som är fel enligt mig själv är väl att jag fått lära mig att det är synd. Och då känns det djup inne i mig när jag gör något som man inte får.

Felet att njuta av sig själv är väl att det är en självisk handling... (???)

• Anonym (Kristen)

Visst, Jag kan verkligen njuta av onani tillsammans med min man och vi har ett jättebra sexliv! men det är när jag gör det själv som jag mår dåligt, och grejen är den att jag vill verkligen göra det och blir upphetsad av tanken och under tiden jag gör det, men, men det känns verkligen ruttet efteråt....

Jag tackar för alla inlägg, har verkligen fått något att tänka på

• Anonym (Kristen)

OT. -----För mig och dom flesta kristna så är bibeln en helig skrift som är Guds ord och det kan vi kristna inte bortse ifrån... annars väljer man ju inte att vara kristen. Så ni som skriver nedlåtande om bibeln och krisnta är inte inte till någon hjälp. Blir bara sårad av det.
    Sen självklart kan vi diskutera och tycka på ett moget sätt.

• Anonym (Kristen)

Siluhett---- Har verkligen tänkt jättemycket på vad jag ska säga till barnen när dom blir stora, nu är dom väldigt små och onani är inte aktuellt... Vill absolut inte att dom ska känna som jag.

• Anonym (Kristen)

ICT----- Hoppas du menar allvar...

Har faktiskt inte haft orgasm i sömnen... hur det skulle gå till vet jag ej. Men det är när man gör något MEDVETET fel som man får skuldkännslor.

Det man gör omedvetet kan man ju inte styra över....

Svar på tråden KRISTNA. Onanerar ni? hur mår ni efteråt?