Inlägg från: Anonym (Soc) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Soc)

Dotterns kompis utslängd

Jättefint av dig att du ställer upp TS. Tills inte du får tag i soc skulle jag skriva i någon köp och sälj grupp på fb och kolla om någon kan hjälpa dig med några uppsättningar i hennes storlek. Sett många som ger bort kläder till tex ensamstående mammor. 

• Anonym (Soc)
    Anonym (Hur gör man) skrev 2022-02-06 14:38:29 följande:

Jag ska prata med soc imorgon om vad de har för plan. Att åka hem till mamman är inget alternativ då hon har 5 barn till hemma och inte jobbar. 
    Vi är flera vuxna runt flickan som kommer prata med soc imorgon. Då inte bara flickan som bor hos mig behöver hjälp. Utan hennes syskon även mår dåligt på sitt håll. Mamman verkar ha tappat greppet helt och prioriterar annat än det hon borde.:( 
    Kan soc tvinga mamman att lämna urinprov?

Stackars barn. Lex lilla hjärtat kom ju häromdagen där domstolen kan kräva drogtest innan man får tillbaka vårdnaden om man förlorat den pga missbruk. Tycker fortfarande lagarna kring det är lite väl generösa till föräldrarnas fördel. Jag anser inte att någon missbrukare kan vara lämplig som förälder överhuvudtaget. 
  • Anonym (Soc)
    Anonym (Hur gör man) skrev 2022-02-07 20:13:15 följande:

Pratat med soc idag på fm och de sa att de jobbar aktivt för att hitta ett akut jourhem. Men påpekade att det var svårt att placera någon med corona. Jag sa att hon får stanna tills hon är frisk men att jag ville att de återkoppla till mig innan de stänger för dagen så jag skulle veta om de hade något på gång.
    De glömde nog bort oss för ingen återkoppling och fortfarande en liten extra tjej här hemma med hosta. ? 

Frågade du inte om kostnader för lite extrakläder? 
Svar på tråden Dotterns kompis utslängd