Dotterns kompis utslängd
Va tragiskt med allt tjafs i tråden... Stackars flicka. Hoppas du kan ge henne lite trygghet och ro iaf ts, och att hon får det bra sen.
Vilka idioter till föräldrar det finns =/
Va tragiskt med allt tjafs i tråden... Stackars flicka. Hoppas du kan ge henne lite trygghet och ro iaf ts, och att hon får det bra sen.
Vilka idioter till föräldrar det finns =/
Pratat med soc idag på fm och de sa att de jobbar aktivt för att hitta ett akut jourhem. Men påpekade att det var svårt att placera någon med corona. Jag sa att hon får stanna tills hon är frisk men att jag ville att de återkoppla till mig innan de stänger för dagen så jag skulle veta om de hade något på gång.
De glömde nog bort oss för ingen återkoppling och fortfarande en liten extra tjej här hemma med hosta. ?
Idag har det hänt saker. Flickan har fått ett jourhem och är så glad och nöjd med placeringen och det känns toppen.
Hennes mamma i är inlagd på psyk och andra anhöriga tar hand om syskonen.
Jag har lärt mig massa saker genom den här processen och när mina egna barn flyttar hemifrån och jag får lediga rum i huset så kommer det finnas plats för andras.
Flickan släpper jag inte så länge hon står ut med att kompisens mamma tjatar om hur hon mår osv.
Tack för all hjälp och råd här i tråden.
Ni som är jourhem och familjehem ni är så otroligt värdefulla och viktiga.