• Anonym (Tinder)

Tindersvindlaren

Har sett filmen, läst lite om det och filmen verkar vara sann. Tindersvindlaren släpptes ur fängelse efter bara 5 månader.

Men vad jag förvånas över är reaktionen hos dessa skandinaviska kvinnor, dom anser sig vara led bakom ljuset, dom kunde aldrig förstå att dom blivit solovårade, och dom hänvisar att hur skulle dom ens kunna tro hn var en svindlare, vi är ett brottsoffer.
    Tar man en till på brottsskalan så räknas inte detta som ett grovt brott.

Vissa av dessa låna snabbt ut stora belopp till killen dom träffat, tog bara en månad så hade Norska jäntan lånat upp och gett bort 2,5 milj , den svenska Pernilla gav 250 k efter bara någon vecka, alla sin besparingar osv.

Skulle tindersvindlaren lyckats om han inte spela rik?

Han bjöd dessa donnor på allt i början, även privatjet dom trodde dom träffat en miljardär som fick ekonomiska bekymmer.
    Dom vill inte se sig som golddiggers, men vad tror allmänheten skulle du kunna luras på detta sätt?

Ska man se dom som golddiggers eller brottsoffer?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-08 18:27
    Har kollat upp lite mer.

Lyssna på vad Cecilie (lånat ut 2,1 milj) och Pernilla berättat, hon berätta att denna diamant magul blev snabbt hennes bästa vän, låna ut 420k.
    Får en o undra hur hennes övriga bekantskaps krets ser ut.
    -
    Allt jag nu hört om Norska Cecilie o SV Pernilla handlar bara om en sak.
    Diamonds are a Girl´s Best Friend

Skulle inte Simon haft dessa Diamonds skulle Cecile aldrig hoppat in i ett plan till ett annat land, med en kille hon känt mindre än 1 timme. resesällskapet träffa hon efter hon svarat Ja, hon googla sedan Diamonds are a girls best friend, fick säkert upp Marilyn Monroe sjungande dessa ord ,bytte trosor åkte resan.
    Tar man sedan Pernille så googla även hon fick upp samma Diamonds, kände han är min bästa vän. "Vilken kontakt vi fick direkt" är hennes exakta ord.
    Snacka om att falla för en av världen bästa reklam citat, Diamonds last forever.
    Vem vet dom kanske ger Stockholms syndromet en ny logga om reklamen citatet stämmer.

• Svar på tråden Tindersvindlaren
  • Anonym (Sandra)

Den är sann. Du kan till och med se att han har samma instagramkonto kvar.
    stod mycket om det i tidningarna för ett tag sedan.

Och SJÄLVKLART så är tjejerna brottsoffer. 

• Anonym (Tinder)
    Anonym (Sandra) skrev 2022-02-05 22:38:25 följande:

Den är sann. Du kan till och med se att han har samma instagramkonto kvar.
    stod mycket om det i tidningarna för ett tag sedan.

Och SJÄLVKLART så är tjejerna brottsoffer. 

Fast alla vi som har lite pengar vet att vi kommer aldrig bli så utblottade, vi har även familj vi skulle vända oss till i första läget samt vänner osv, inte en person man träffat 1 månad.
    Menar vart ska gränsen gå? skulle en vanlig kille gjort liknade, begära 2,5 milj av någon från tinder så skulle dom flesta vända på klacken direkt.
  • Anonym (MCQ)

Tjejerna är materialistiska och ytliga men det är fortfarande ett brott

• Anonym (Underhållning)

Dessa kvinnor är brottsoffer?. Men det går inte att komma ifrån att de är lyxsökande kvinnor.

Det vill ha en rik och framgångsrik och ung man. Därför blir det fartblinda för de är i tron om att det lindar honom runt sitt lillfinger. Lite som att det investerar i relationen i hopp om att det kommer åka privatjet snart igen?.

Hade den här mannen varit fattig så hade det inte kollat åt honom eller ens lånat ut pengar till honom 

• Anonym (pk)

Det är väl fullkomligt logiskt att det känns enklare/lugnare att skicka pengar, speciellt stora summor pengar, till en person som de tror redan har bevisat sig kunna betala tillbaka detta snabbt? Skulle de ha skickat 2.5 miljoner till någon fattig kille? Nej, förmodligen inte för de hade direkt dragit slutsatsen att det inte är något som den killen någonsin kommer kunna betala tillbaka. 

Självklart är kvinnorna offer. Och att man blir charmerad av att någon sveper en av fötterna och bjuder på en lyxig livsstil gör inte personen till en golddigger. Dessa tjejer var kära. Hade de varit golddiggers hade de väl snarare aldrig skickat pengar. 

• Anonym (Diamanten)

Han skrev faktiskt till mig en gång på happy pancake. Nu är inte jag vem som helst då jag har ursprung i östeuropa vilket får mig att ha en annan inställning till att lita på folk och särskilt när det kommer till pengar. Det finns t ex ett talesätt som är mitt mantra "Det finns ingen vänskap när det gäller pengar". Det betyder att man kan vara hur goda vänner som helst men i pengar bortser man det och delar rättvist.

Dels skrev han när vi hade konversation på dejtingsidan att han jobbade med diamanter. Då visste jag, i o m den meningen, att han var kriminell. Jag skrev det till honom. Han skrev på engelska och frågade varför jag drog den slutsatsen. Jag svarade, eftersom han säger sig jobba med diamanter så betyder det att han inte har rent mjöl i påsen, och om någon kunde jobba med diamanter på det där viset så skulle jag göra det. Jag skulle nämligen då vara den förste ut i den branschen!"

Det finns ju en anledning till att gemene man inte kommer in i diamantgruve-branschen! När det handlar om så mycket pengar blir folk mördade för det om de skulle vilja näsla sig in. Så är han involverad i det som han skrev, alltså diamantgruve-branschen så ..... ja, ni förstår. (Skrev inte det utan det är vad jag tänkte DIREKT!)

2. Han hade överdrivet skrytsamma bilder, jag ser igenom sådant. Ingen som på riktigt är jätterik (miljardär) skyltar med det för främlingar på en random dejtingsajt! Allvarligt - då kommer vi och rånar honom nu!   Snarare tvärt om, man tonar ner sådant om man verkligen har det mer än gott ställt eftersom man som stenrik inte vinner NÅGOT på att skylta med det. Han hade typ fotat ratten på sin bil, märket på ratten och sin vad det nu var för överdrivet vräkig klocka. O. s. v. Allt såg utklätt ut, alldeles för mycket saker och produkter i fokus på alldeles för många bilder.

Han blev arg när jag skrev "If you are working with diamonds it meens you are a criminal, dear. No thank you".

Jag fick till svar "You are making a huge misstake".

Lol.

Han var jätteupprörd! Bara genom det märker man att han är labil och osund, något är fel där också mentalt tänkte jag.

Men jag förstår att de flesta inte ser vad jag ser. Många är naiva, har för stor tillit, kommer från ett land Sverige där alla "alltid är snälla", ingen blåser dem på pengar så de har inte samma öga för att folk kan vilja lura dem ekonomiskt. Blir imponerade av det som "glittrar", inte har en aning om hur diamantbranschen fungerar etc.

Hoppas alla lär sig något av historien om honom och av intervjuerna med tjejerna han lurat!

Jag tar det dock som en komplimang att han försökte med mig - han tyckte jag såg rik ut m a o. ×-D

• Anonym (MCQ)
    Anonym (pk) skrev 2022-02-08 01:01:09 följande:

Det är väl fullkomligt logiskt att det känns enklare/lugnare att skicka pengar, speciellt stora summor pengar, till en person som de tror redan har bevisat sig kunna betala tillbaka detta snabbt? Skulle de ha skickat 2.5 miljoner till någon fattig kille? Nej, förmodligen inte för de hade direkt dragit slutsatsen att det inte är något som den killen någonsin kommer kunna betala tillbaka. 

Självklart är kvinnorna offer. Och att man blir charmerad av att någon sveper en av fötterna och bjuder på en lyxig livsstil gör inte personen till en golddigger. Dessa tjejer var kära. Hade de varit golddiggers hade de väl snarare aldrig skickat pengar. 

En stor del av deras förälskelse/fascination bestod av ren dragning till hans pengar och livsstil, det är ganska uppenbart. Tjejerna är inte alls sympatiska. Men jag håller med, det spelar ingen roll om brotsoffer är sympatisk eller osympatisk. Han har lurat dem på pengar och det är ett brott.
  • Anonym (Tänkaren)

Ok han har lurat dem. Men de skulle aldrig trillat dit om de inte var ganska korkade och såå sugna på att få vara del i hans lyxliv.

• Anonym (Dumma och naiva)

Jag såg också den, blev faktiskt förbannad över hur brudarna tänkte, och som maken sa "har inte tjejerna några jobb? Vem fan åker iväg till ett annat land med någon man träffade för några timmar sen?" De ville bara ha pengar i början, det var enda anledningen, sen är de allt annat än smarta när de fortsätter att skicka pengar innan de fått tillbaka, brottsoffer klassas dom som men det är deras eget fel att de hamnade där.

• Anonym (Oj)

Såg den igår, den var bra. Fast jag vet, till 200%, att jag ALDRIG nånsin skulle ge ens 10000 åt nån kärlek. Dessa skrivs ofta om, som blir solochvårare (i mindre skala). Har aldrig fattat hur nån kan gå på det. Jag som inte ens gick i borgen för min bäste vän med en hyra, haha....never!!! Nån sån stor kärlek existerar inte.

Svar på tråden Tindersvindlaren