• Anonym (Tinder)

Tindersvindlaren

Har sett filmen, läst lite om det och filmen verkar vara sann. Tindersvindlaren släpptes ur fängelse efter bara 5 månader.

Men vad jag förvånas över är reaktionen hos dessa skandinaviska kvinnor, dom anser sig vara led bakom ljuset, dom kunde aldrig förstå att dom blivit solovårade, och dom hänvisar att hur skulle dom ens kunna tro hn var en svindlare, vi är ett brottsoffer.
    Tar man en till på brottsskalan så räknas inte detta som ett grovt brott.

Vissa av dessa låna snabbt ut stora belopp till killen dom träffat, tog bara en månad så hade Norska jäntan lånat upp och gett bort 2,5 milj , den svenska Pernilla gav 250 k efter bara någon vecka, alla sin besparingar osv.

Skulle tindersvindlaren lyckats om han inte spela rik?

Han bjöd dessa donnor på allt i början, även privatjet dom trodde dom träffat en miljardär som fick ekonomiska bekymmer.
    Dom vill inte se sig som golddiggers, men vad tror allmänheten skulle du kunna luras på detta sätt?

Ska man se dom som golddiggers eller brottsoffer?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-08 18:27
    Har kollat upp lite mer.

Lyssna på vad Cecilie (lånat ut 2,1 milj) och Pernilla berättat, hon berätta att denna diamant magul blev snabbt hennes bästa vän, låna ut 420k.
    Får en o undra hur hennes övriga bekantskaps krets ser ut.
    -
    Allt jag nu hört om Norska Cecilie o SV Pernilla handlar bara om en sak.
    Diamonds are a Girl´s Best Friend

Skulle inte Simon haft dessa Diamonds skulle Cecile aldrig hoppat in i ett plan till ett annat land, med en kille hon känt mindre än 1 timme. resesällskapet träffa hon efter hon svarat Ja, hon googla sedan Diamonds are a girls best friend, fick säkert upp Marilyn Monroe sjungande dessa ord ,bytte trosor åkte resan.
    Tar man sedan Pernille så googla även hon fick upp samma Diamonds, kände han är min bästa vän. "Vilken kontakt vi fick direkt" är hennes exakta ord.
    Snacka om att falla för en av världen bästa reklam citat, Diamonds last forever.
    Vem vet dom kanske ger Stockholms syndromet en ny logga om reklamen citatet stämmer.

• Svar på tråden Tindersvindlaren
  • Anonym (Tinder)

Den stora frågan är om det ses som ett brott, det Simon har suttit i fängelse för i Israel handlar om andra brott, han satt i 5 månader.(förfalskade checkar osv)

Kvinnorna har betalt under falsk identitet, han lyckas lura dom.

Tar man sedan deras kärlek till han, jag menar han skickar bilder på skador och så vidare att han höll på med en kriminellverksamhet, han blev tillfångatagen, hade människor som jagar han osv. tjejerna visste om att han höll på med något olagligt med jämna mellanrum.
    Oftast var det i dessa lägen han behövde pengar, han behövde ta sig ur knipan, han hävda hans konton blivit spärrade osv.

Indirekt här utför tjejerna en medveten handling och finansierar en brottsling. ut över detta ljuger dom själva, han skickar falska anställnings intyg och falska löneuppgifter Norskan får större låneutrymme. (Hon blir själv en brottsling)
    Sedan ska man se att dom var med och spendera andras pengar på lyx konsumtion.

Även o man har blivit lurad att skjuta någon eller utföra bedrägeri själv så har man ett eget ansvar, utför man ett brott så är man själv en brottsling enligt lagen, och jag har inga problem att först att man blir det, det samma borde dessa tjejer veta.

• Anonym (Tinder)

Det framkom tydligt att dessa tjejer betala över pengar när dom visste att han hade bytt till falsk identitet, det var även så dom kunde gripa han. dom visste namnet han hade bytt till via dessa överföringar och ändå betala dom över pengar.

Ska man kunna gå på att jag är blond och naiv, samt han verkar så rik, detta ska fri känna mig från mitt egna ansvar? jag är bara ett brottsoffer.

Vilken värld hade vi då levt i?

• Anonym (U)

kvinnorna är offer. 
    Men
    En sak som jag inte fattar är varför de inte ifrågasatte om han inte hade NÅGON annan i sitt liv som kunde hjälpa med pengar. Enligt hans påhittade historia så hade han en rik familj tex. Hade inte de isåfall kunnat låna ut pengar eller anordnat med säkerhet . Eller den såkallade livvakten. 

• Anonym (Tinder)
    Anonym (U) skrev 2022-02-08 11:31:29 följande:

kvinnorna är offer. 
    Men
    En sak som jag inte fattar är varför de inte ifrågasatte om han inte hade NÅGON annan i sitt liv som kunde hjälpa med pengar. Enligt hans påhittade historia så hade han en rik familj tex. Hade inte de isåfall kunnat låna ut pengar eller anordnat med säkerhet . Eller den såkallade livvakten. 

Dom är även brottslingar själva, en framkom tydligt hon använde falska anställnings intyg och falska inkomstuppgifter för att få fler lån.

Ska inte detta vara brottsligt enligt dig? annars skulle det vara lagligt att ta en väska med droger genom tullen, säga men det var han som gav mig den: Vem: och så tittar dom, jag vet inte han är borta nu.
  • Anonym (Tinder)
    Anonym (U) skrev 2022-02-08 11:31:29 följande:

kvinnorna är offer. 
    Men

En kvinna smugglar ut stora belopp pengar via sin väska genom tullen, hon berättar själv hur rädd hon var för tullen osv. hon visste om att hon utförde ett brott, ändå gjorde hon det.

Ett medvetet brott en tjej utförde, och hon visste om det själv.
    Att sedan gå ut med jag är bara ett offer?  

Hur hade Scandinavium eller Norden sett ut om alla naiva blondiner ska frikännas med orden dom är så lätta att manipulera/lura att dom inte förstår sitt egna ansvar.
  • Anonym (U)
    Anonym (Tinder) skrev 2022-02-08 11:52:45 följande:
    En kvinna smugglar ut stora belopp pengar via sin väska genom tullen, hon berättar själv hur rädd hon var för tullen osv. hon visste om att hon utförde ett brott, ändå gjorde hon det.

Ett medvetet brott en tjej utförde, och hon visste om det själv.
    Att sedan gå ut med jag är bara ett offer?  

Hur hade Scandinavium eller Norden sett ut om alla naiva blondiner ska frikännas med orden dom är så lätta att manipulera/lura att dom inte förstår sitt egna ansvar.
    Fast nej. Det var ju hennes egna pengar hon hade i väskan. Att hon var orolig var för att hon visste det skulle se konstigt ut om hon blev upptäckt. Men det var inget brott
  • Anonym (MCQ)

De ville att det ska vara sant, att den killen de träffade är rik och vill gifta sig med dem eller vara deras nära vän, därför tänkte de inte kritiskt. De är egentligen tjejer av normalinkomst som dras till pengar och drömmer om att få en viss livsstil serverad av sin partner utan att behöva jobba själva. Därför tog de emot lyxmiddagar och resor så snabbt utan problem. Det var tydligen inte så viktigt att det ska vara jämställt. Att de försöker framställa sig som starka oberoende kvinnor är smaklöst och provocerande.
    Men man måste försöka bortse från detta. Ja, de har varit med på hans bedrägeri av banken, men också i en utsatt situation. Största ansvaret ligger på honom. Man kan säga att de hade ett muntligt avtal om att han lånar pengar av dem men det var en genomtänkt bedrägeri från hans sida från början.
    De är inga bra förebilder själva men de har blivit grovt lurade och han ska straffas för det.

• Anonym (Tinder)
    Anonym (Sandra) skrev 2022-02-05 22:38:25 följande:

Den är sann. Du kan till och med se att han har samma instagramkonto kvar.
    stod mycket om det i tidningarna för ett tag sedan.

Och SJÄLVKLART så är tjejerna brottsoffer. 

Samtidigt så ska tjejerna vara glada att dom själva inte blev åtalade och dömda.

Dom har brutit mot bl.a mot penningtvätt lagen. samt fler medhjälp till brott.

Kanske Simon var så smart att han visa att han kunde lura hela Europa och visa att ingen domare eller advokat är smartare än han, han tog penningtvätt som exempel, han visa hur lätt det var. Han har sedan finansierat en massa brott, även mot mänskligheten via sina kunskaper.

Man behöver bara utföra brotten med naiva tjejer och i stor skala så kommer ingen förstå vad som hänt.

Chansen att dessa tjejer även får sina lån avskrivna är inte heller osannolikt, han har bevisat att han klara av det. pengarna han lever på kommer kanske inte bara från dessa tjejer, dom kan även komma från andra brott.
  • Anonym (Tinder)
    Anonym (U) skrev 2022-02-08 11:54:17 följande:
    Fast nej. Det var ju hennes egna pengar hon hade i väskan. Att hon var orolig var för att hon visste det skulle se konstigt ut om hon blev upptäckt. Men det var inget brott
    Banken kan stoppa stora transaktioner vid minsta tecken eller misstanke på brott, spec till utlandet.
    Det spelar inger roll om du kan motbevisa via dokumentation vart pengarna kommer ifrån. Detta kunde Simon, detta visste den blåögda jäntan om, varför skulle hon annars svettas i tullen?
    Om hon kan visa sitt konto utdrag, jag plocka ut dessa för 1 timme sedan.

Komma med 2,5 miljoner kronor i en väska, jag ska på semester och ha lite kul, eller låna ut pengar till min pojkvän jag känt i några veckor, pengarna hade blivit beslagtagna för utredning, alla kan detta.
  • Anonym (U)
    Anonym (Tinder) skrev 2022-02-08 14:32:41 följande:
    Banken kan stoppa stora transaktioner vid minsta tecken eller misstanke på brott, spec till utlandet.
    Det spelar inger roll om du kan motbevisa via dokumentation vart pengarna kommer ifrån. Detta kunde Simon, detta visste den blåögda jäntan om, varför skulle hon annars svettas i tullen?
    Om hon kan visa sitt konto utdrag, jag plocka ut dessa för 1 timme sedan.

Komma med 2,5 miljoner kronor i en väska, jag ska på semester och ha lite kul, eller låna ut pengar till min pojkvän jag känt i några veckor, pengarna hade blivit beslagtagna för utredning, alla kan detta.
    Fast nu var det inte 2,5 miljoner. Och hon gjorde inget olagligt
  • Anonym (Tinder)
    Anonym (U) skrev 2022-02-08 14:33:57 följande:
    Fast nu var det inte 2,5 miljoner. Och hon gjorde inget olagligt
    Ja du kan lite.
    Hade hon kunnat föra över 2,5 mij via sitt konto? nej det finns spärrar, även om hon ringer support så kan hon inte betala detta belopp på 250k dollar.
    Man kan inte ens betala sin bostad i Sverige om man inte flaggat att jag ska föra över 2,5 milj till säljaren, man måste ringa innan och göra allting klart. vid privata stor överföringar.

Penningtvättlagen gäller även legala pengar. hon bröt mot den, hon kan dömas lika länge till fängelse som Simon för sina handlingar.
Svar på tråden Tindersvindlaren