Inlägg från: Dalkulla17 |Visa alla inlägg
  • Dalkulla17

BIM mars 2022

Hej!

Ny på familjeliv med Bim någongång mellan 18-25 mars (oregelbunden cykel) och har troligtvis haft ägglossning någon av de senaste dagarna.

Kör ägglossningstester både via clearblue digitalt och RFSU senaste dagarna bara för att få koll på min cykel. Har haft glad gubbe/positivt fem dagar i rad nu med clearblue digitalt medan RFSU har visat två tydliga sträck hela veckan men ingen av gångerna har streck nummer två varit minst lika starkt som det första. Alltså visar rfsu bara negativt. 
    Någon som har varit med om liknande? Blir galen hur jag ska tolka detta ????

• Dalkulla17

Hej på er!Glad

Det var jag som skrev för drygt en vecka sen som bara fick massa glada gubbar/positiva ÄL-tester i över en vecka. Nu är jag (troligtvis) ÄL+9/BIM-6. Så går nu bara runt och försöker fördriva väntetiden fram till BIM. Men med världens sämsta tålamod går det sådär.. kom därför på en teori imorse att göra ett ÄL-test i morgonurinen för att jag läst att det också ska kunna visa graviditet, och på samma sätt spara på graviditetstesten. Haha, förstår hur sjuk jag låter. Testet blev iallafall negativt och jag blev superdeppig. Bestämde mig vid lunchtid för att ta ett graviditetstest (ej testa tidigt) för att "dra av plåstret" om det nu är så att det inte blev någon graviditet denna gång. Testet var också negativt men efter 10 minuters stirrande kunde jag i vissa ljus skymta en liten liten skugga där strecket ska visas. Men var troligtvis inget.. hoppet är iallafall inte 100% över än, som det kändes imorse. Blir en tålamodsprövande tid kommande vecka också, och hoppas på att hormonet ännu inte syns i urinen, med troligtvis onödigt många tester. Flört 

Tills dess får jag läsa om era lyckade tester och bars hålla tummarna. Lycka till allihopa! 

Svar på tråden BIM mars 2022