• Brallans

BIM mars 2022

Elliot1 skrev 2022-03-22 21:22:40 följande:

Okej, håller tummarna att det blir plus snart! Kämpa
    på! :) Det är vårt andra barn, är bara på 3:e försöket ännu. 

Har tyvärr inte så mycket kul att uppdatera. Jag fick mens, eller åtminstone vad jag tror är mens, två dagar i tidigt. Alltså igår. Men den beter sig väldigt märkligt. För det första får jag aldrig mens på kvällen, det startar alltid på
    morgonen typ. Men igår kom det en slemmig rosa flytning när jag torkade mig och idag har jag blödit väldigt sparsamt. Min mens brukar komma med besked och ofta på BIM-dagen. Samma sekund som den kommer så kommer mensvärken som en bomb och jag blöder rätt ordentligt. Men nu var den alltså tidig, startade på kvällen, är väldigt sparsam och med mindre mensvärk, även om värken finns där. Brösten är fortfarande lite spända, de brukar sluta spänna precis innan mensen kommer. 

Så ja, lite förvirrad är man ju och greppar efter halmstrån. Hoppet är väl det sista som lämnar en ;) Men jag räknar med att mensen kommer igång på riktigt snart, har bara aldrig varit med om detta tidigare? 

Exakt sådär blev min ?mens? denna månad med, hade Spotting blandat med en väldigt liten blödning i en dag sen vips var det borta, jag har inte kunnat testa mig då vi är bortresta. jag har faktiskt aldrig haft såhär tidigare. Jag tempar även och den dök samma dag som jag fick lite på kvällen men sen har den hållit sig i samma grad som jag har efter äl.. känns snopet om mensen ska börja strula nu :(

• Brallans
    Elliot1 skrev 2022-03-23 13:02:06 följande:

Jasså okej! Jag har heller aldrig haft såhär tidigare. Jag har ett ganska fysiskt jobb så kört med tampong idag och nu när jag skulle byta den så absolut hade jag blödit men verkligen mindre än jag brukar? 

Så googlar man ju sönder på det här med genombrottsblödning istället för att bara inse att mensen kom tidig? :P Men det är någonting i kroppen som
    känns annorlunda! Jag har känt mig väldigt gravid sen en vecka efter ägglossning ungefär. Därför blev jag SÅ förvånad när jag helt plötsligt började blöda tidigare än förväntat. Och som sagt, väldigt sparsamt fortfarande om
    man jämför med hur det brukar vara. 

Men har inte heller testat mig, har tänkt att vänta tills imorgon bitti för att se hur det utvecklar sig under dagen idag. Idag är BIM och jag jobbar sent så ingen idé att testa ikväll tänker jag. 

När har/hade du BIM? 

ja jag läste också på om olika typer av blödningar som en galning sen fick jag för mig att jag hamnat i klimakteriet (är 39 år) men det stämde inte alls.. haha.. jag hade BIM i lördags men då var jag inne på att mensen kanske kom igång sent sen åkte vi i söndags, men den kom ju aldrig igång och jag brukar ha en lägre temp vid mens och efter mens och äl, dock är inte tempen hög som den va sist jag var gravid så just nu är jag mest förvirrad.. kommer inte hem förens söndag heller.. har för mig att jag läste någonstans att får man en nidblödning el genombrottsblödning el vad det nu heter så kan det dröja lite innan man plussar då hcg ökar när ägget fästs men jag vet egentligen inte.. sist plussade jag innan BIM men hade ingen blödning alls och en väldigt stadig temp som gick uppåt.. 

• Brallans
    Elliot1 skrev 2022-03-23 21:19:01 följande:
    Jag tog ett till test nu som var negativt så nu kan jag definitivt avfärda en graviditet. Bara så jäkla sur över att mensen ska strula nu helt plötsligt? :( 

trist, jag räknar med att mitt också skulle vara negativt men jag håller med om att det är sjukt surt att den ska börja jäklas nu.. nästa månad du är det ett plus :) 

• Brallans
    Elliot1 skrev 2022-03-23 22:24:49 följande:

Ja, så fort mensen är över brukar man ju känna sig lite mer taggad igen inför nästa månad :) Så det är bara gå vidare helt enkelt! 

Men så länge du inte testat negativt så lever ju hoppet!

Har ni försökt länge? 

Ja såklart men känns nästan lite onödigt att testa, men fortsätter tempen upp så testar jag på söndag :)

• Brallans
    Elliot1 skrev 2022-03-24 08:28:29 följande:

Nej, detta var bara tredje försöket. Första barnet tog över ett år inklusive ett missfall. Men har en känsla att det kommer gå lite fortare denna gång, men man vet ju aldrig. 

Ni då? 

Håller tummarna! :) 

ah okej, jag håller tummarna att det kommer gå fortare denna gång :) 

detta är första månaden vi försöker men vi har dels väntat ganska länge med att försöka med en andra och jag har även åldern emot mig (39 år) så det var därför jag googlade klimakteriet nu när mensen strulade hahaha 

ja bara påt igen :) 

• Brallans
    Elliot1 skrev 2022-03-24 16:32:16 följande:
    Okej! Vi har faktiskt också väntat, lite ofrivilligt nästan då livet kom emellan. Hur gammal är er första? 

ja för vår del kom också livet emellan, men så är det ibland. Vår dotter blir 6 år och jag börjar tänka på fördelarna med att inte ha så himla tätt emellan, inte säkert att vi lyckas med en till men jag hoppas det såklart :) 

sj då? 

• Brallans
    sassafrasmir skrev 2022-03-26 09:44:29 följande:

Håller på å blir tokig här, tog ett test i morse som jag tolkar som positivt?!? Eller är det solkatterna? Är bara på bim -4, blir irriterad på mig själv att jag testat för tidigt och blir rädd att mensen ändå ska komma sen å jag kommer bli så besviken :( mitt ena bröst är suuuperömt och har gråtit sjuka mänger utan anledning senaste dygnet. Nån annan som fått liknande som det gått hela vägen för??

//

Jag ser strecket :) min senaste graviditet fick jag positivt på BIM -4. 

• Brallans
    sassafrasmir skrev 2022-03-26 11:00:48 följande:
    Åh!! Hur starkt streck fick du då? Och minns du hur snabbt det visade sig? Håller tummarna!

jag testade en gång till efter 2 dagar då var det lite starkare sen på BIM tog jag ett digitalt test som sa gravid :) 

Svar på tråden BIM mars 2022