• Anonym (Hoppas)

Vilken dag i cykeln blev ni gravida?

Ni som vet, vilken dag i cykeln hade ni sex på som gjorde er gravida? Och hur lång cykel hade ni då?

Första barnet när jag blev gravid hade jag en regelbunden cykel på 28 dagar, då hade vi sex dag 7, 12 och 17 , varav jag blev gravid men vet inte inte på vilken av dom gångerna(?) . Då blev jag gravid på försök 3.

Nu hoppas vi på en till. Nu har de gått 3 försök så är inne på försök 4. Har en regelbunen cykel på 30 dagar nu (var 28 innan jag blev gravid med första) 
    Hittils har vi haft sex på dag 11 och 12 (har bim den 26/2) 
    Förstår såklart att ingen här kan med säkerhet säga vilken dag som är bäst för mig, men någon som har någon aning kanske?

Börjar redan nu bli nervös över att jag inte blir gravid en gång till, men är såklart tacksam över att jag fått ett barn!

• Svar på tråden Vilken dag i cykeln blev ni gravida?
  • svansmamman
    Anonym (Hoppas) skrev 2022-02-08 00:56:55 följande:
    Vilken dag i cykeln blev ni gravida?

Ni som vet, vilken dag i cykeln hade ni sex på som gjorde er gravida? Och hur lång cykel hade ni då?

Första barnet när jag blev gravid hade jag en regelbunden cykel på 28 dagar, då hade vi sex dag 7, 12 och 17 , varav jag blev gravid men vet inte inte på vilken av dom gångerna(?) . Då blev jag gravid på försök 3.

Nu hoppas vi på en till. Nu har de gått 3 försök så är inne på försök 4. Har en regelbunen cykel på 30 dagar nu (var 28 innan jag blev gravid med första) 
    Hittils har vi haft sex på dag 11 och 12 (har bim den 26/2) 
    Förstår såklart att ingen här kan med säkerhet säga vilken dag som är bäst för mig, men någon som har någon aning kanske?

Börjar redan nu bli nervös över att jag inte blir gravid en gång till, men är såklart tacksam över att jag fått ett barn!

Jag är gravid nu men innan låg min cykel som regel på omkring 24 dagar. Vi låg på cykeldag 10 och blev gravida på det enda försöket, ägglossning inföll dagen efter, dvs cykeldag 11. 

Du kanske redan testat ägglossningstest, om inte kan det vara ett bra komplement för att säkerställa att ni har sex vid rätt tidpunkt. 

Jag håller tummarna för att det snart tar sig! Glad
  • Anonym (Jag)

Den vecka jag skulle ha ägglossning hade vi sex nästan varje dag utom en dag för att maken var sjuk. Vi blev med barn vid första försöket (trots att jag var rätt gammal) och har idag en underbar son :)

• Anonym (H)

Man har vanligtvis ägglossning 12-15 dagar före mens, det varierar från kvinna till kvinna men brukar vara samma varje månad för samma kvinna. Det innebär att du troligt har ägglossning dag 15-18. Spermier kan leva i upp till 7 dagar i vissa fall, men vanligtvis upp till 5 dagar.  De kan tappa i kvalitet/förmåga att befrukta ett ägg med tiden dock. Vill ni inte kolla med ägglossningsstickor eller ha sex ofta (varannan till var tredje dag rekommenderas) genom hela cykeln så ska ni satsa på dagarna 13-18. Dag 13 och dag 16 om ni bara vill köra 2 dagar.

Svar på tråden Vilken dag i cykeln blev ni gravida?