ADHD SOM VUXEN?
Hej!
Jag hoppas någon känner igen sig och eventuellt kan komma med några råd?
och orkar läsa denna långa text.
Jag är 32 år idag, lever med min blivande man och vår 7 åriga son samt arbetar som fritidspedagog/lärare.
Min bror har fått adhd diagnos i vuxen ålder. Hans liv har kretsat kring alkohol och droger sen han var 19. Nu är han 30 och på samma bana fortfarande. Jag är 32 har familj, lärarexamen och ett jobb men ändå känner jag att jag inte fungerar som jag borde.
För att göra en lång historia kort så har jag som 11-12 åring blivit utsatt för sexuella övergrepp av min styvfar, jag har gått i terapi för detta och känner att jag har bearbetat det tillräckligt så det inte påverkar mig nämnvärt idag. Högstadiet var ett helvete med självskadebeteende och detta som hände mig påverkade mig otroligt mycket så jag kan inte avgöra om skoltiden är påverkad av det eller eventuell adhd. Jag skolkade mycket, hade självskadebeteende, koncentrationssvårigheter etc men klarade ändå de ämnen jag var intresserad av väldigt bra.
Högstadiet och gymnasiet präglades av fest varje helg och skolkade en hel del men klarade ändå av de betygen jag behövde för att få slutbetyg.