• Anonym (T)

Viktnedgång elvanse

Är det någon här inne som äter det i vuxen ålder som gått ner mkt i vikt? 
    Läst det är en biverkning. 
    Hur mkt och hur fort ? 

Jag undrar för jag väger för mycket nu, och gått ner mycket redan men läkarna blir oroliga. Så tänker vad är då normalt.. 

• Svar på tråden Viktnedgång elvanse
  • Anonym (op)

Jag gick ner en 6 kg i början, men hade en låg vikt redan, så blev nästan för smal. efter 3 månader eller så började jag istället gå upp. Gick upp ca 15 kg på 2 år. Men det är säkert individuellt. Hade jag gått ner mer än 6 kg hade de slutat ge mig elvanse.

• MammAmma

Jag rasade drygt 20 kg på under ett halvår, men det stabiliserades efter att jag hittade min dos. Har hållt vikten sedan dess (ett par år). 

• Anonym (T)
    MammAmma skrev 2022-02-11 01:15:05 följande:

Jag rasade drygt 20 kg på under ett halvår, men det stabiliserades efter att jag hittade min dos. Har hållt vikten sedan dess (ett par år). 

Oj okej. Men vad sa läkarna ? 
    Jag har ju högt BMI så jag tänker för den delens skull borde det ju inte göra så mkt. Och det har ju hjälpt mitt humör enormt och allt som följer där till då.. så vill inte sluta. 
  • Anonym (T)
    Anonym (op) skrev 2022-02-11 00:21:39 följande:

Jag gick ner en 6 kg i början, men hade en låg vikt redan, så blev nästan för smal. efter 3 månader eller så började jag istället gå upp. Gick upp ca 15 kg på 2 år. Men det är säkert individuellt. Hade jag gått ner mer än 6 kg hade de slutat ge mig elvanse.

Ja okej men det kan jag förstå då. Iom låg startvikt . 
  • MammAmma
    Anonym (T) skrev 2022-02-13 17:04:40 följande:
    Oj okej. Men vad sa läkarna ? 
    Jag har ju högt BMI så jag tänker för den delens skull borde det ju inte göra så mkt. Och det har ju hjälpt mitt humör enormt och allt som följer där till då.. så vill inte sluta. 
    Jag hade också lite att ta av, även om jag inte var jättetjock, så de sa inget. Så länge man inte hamnar under normal bmi så oroar de nog sig inte så mycket. 
Svar på tråden Viktnedgång elvanse