Inlägg från: Anonym (Micke) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Micke)

    Vad fick ni för hjälp på vårdcentralen ?

    Jag fick en remiss till psyk, och en varning att det kan ta lång tid att få
    tid. Det var  2016 och jag har fortfarande inte hört från dom.
    Så vad jag vet så får du ingen hjälp, i bästa fall får du prata med en sjuksköterska
    på en mottagning.
    Du måste ha egna pengar och söka vård själv hos Psykolog/terapeut.
    Bara vissa sjukdomar som man får hjälp av från landstinget.

  • Anonym (Micke)
    Dexter dot com skrev 2022-02-11 13:00:20 följande:

    Skulle tro att du kommer få något milt ångestdämpande utskrivet samt tid till psykolog/terapeut.


    Det finns folk som åkt in på psykakuten och gått hem med recept på allergimedicin. ( Atarax ) Så jävla elakt mot någon som planerar att ta sitt liv

  • Anonym (Micke)
    Anonym (Myran) skrev 2022-02-11 14:04:44 följande:
    Ja atarax har effekt på urtikaria och klåda men är även lugnande och är ett bra första preparat att prova nåt oro och ångest då många blir hjälpta av den tabletten. Är ju väldigt dumt att skriva ut tunga narkotikaklassade preparat som första tablett utan att provat en mildare icke narkotikaklassade tablett och sen utvärdera om det hjälpte. 
    totalt verkningslöst vid stark ångest.  Hoppas du inte är kirurg och
    tänker så.  Patienten är amputerad och skulle behöva stora doser morfin under
    lång tid men doktor Myran: Prova med Alvedon, dumt att ge tungt narkotikaklassade preparat utan att prova en mildare tablett och sen utvärdera.

    Totalt omänskligt och rent av ondskefullt.

    Atarax har sin plats vid sömnstörnigar och tillfällig oro som tex inför en examen
    eller annat ångestladdat. Inte till patienter med psykos och stark ångest.

  • Anonym (Micke)
    Anonym (Myran) skrev 2022-02-11 18:00:58 följande:
    Nu har jag inte påstått att Alvedon funkar för alla. Var bara en liknelse när personer ovan menar på att man ska snacka på det det tyngsta på en gång. Om någon kommer och säger att den här ont ber jag dem att pröva med Alvedon innan de får något annat starkare. Har de provat och de inte hjälper får de starkare mediciner. Samma med mediciner mot oro/ångest. Man börjar inte med det starkaste medicinerna. Man börjar med de svagare och jobbar dig uppåt tills man hittar ett lämpligt preparat/dos. Sen är ju allt individuellt beroende på vad du har för bakgrund, så en som inte blir hjälp av Alvedon får starkare mediciner men kommer aldrig ge någon starkare mediciner utan att de prövat de svagare först. 

    Alvedon är som sagt en bra grundsmärtlindrign och det fest oftast i kombination med starkare mediciner om det behövs, sen finns det självklart undantag och detta har jag absolut inte skrivit något om eller motsatt mig mot. 
    Du verkar tycka om att folk skall lida i onödan ?
    Ordinera alvedon och återbesök om en vecka ?
    Skall stackar gå hemma med starka smärtor och lida en vecka - otroligt ondskefullt
    Till och med en tandläkare skriver ut citodon för HAN VET att det gör skitont
    han behöver inte prova sig fram.
    Vad du än jobbar med så borde till leg ryka ( om du har nått )
Svar på tråden Vad fick ni för hjälp på vårdcentralen ?