• Anonym (Va faan)

Han vill jag betalar tillbaka

Lång historia kort jag har ett barn med ett ex har en annan man nu. 
    Har precis blivit klar i rätten angående en vårdnads tvist. Räkningen har precis kommit. 
    Jag har inte soppas mycket. Vi har ibland behövt nallat dom pengarna jag sparat till detta. Till mat eller hyra. Nu har han sålt sin andra bil och jag vet att han har så vi kan betala av allt på en gång. Men då är han så fräck och vill att jag ska betala tillbaka till han. Va faan lixsom vi är ju till och med gifta. 

• Svar på tråden Han vill jag betalar tillbaka
  • Anonym (X)

Din nya vill att du betalar tillbaka det han lagtuit för din vårdnadstvist med exet?
    Ja, det verkar rimligt. 

• Anonym (111)

Jag förstår inte helt vad du skriver , många "han" här. Men om det är så som föregående inlägg skriver, så får du försöka komma överens om din man helt enkelt. 

Här har min partner också varit i vårdnadstvist. Som tur var tog hemförsäkringen 80% av kostnaden så vi behövde inte lägga ut så mycket. Det som lades ut tyckte jag att vi kunde ta från vårt gemensamma konto (min partner hade inte förväntat sig det alls, utan hade betalat själv, om inte jag hade sagt något). 

• Anonym (J)

Tur att det är fredag samt att han ser vad du är för person nu och kan skilja sig.

• Anonym (S)

Ja det är klart han vill att du ska stå för dina egna räkningar om han inte lovat att betala allt innan. Spelar ingen roll att ni är gifta. Du verkar inte ha så mkt tur med att välja karlar....

• Anonym (hon den där)

Går knappt att fatta vad du skriver, men din nuvarande har knappast någon del i din vårdnadstvist med ett gammalt ex?

Men om din text betyder att du har tagit av dina sparade pengar (som skulle gått till tvisten) för att betala mat och hyra delvis åt honom och han nu vägrar ge samma tillbaka fast ni är gifta så är det klart inte vidare snyggt.

• luke78
    Anonym (Va faan) skrev 2022-02-11 17:20:48 följande:
    Han vill jag betalar tillbaka

Lång historia kort jag har ett barn med ett ex har en annan man nu. 
    Har precis blivit klar i rätten angående en vårdnads tvist. Räkningen har precis kommit. 
    Jag har inte soppas mycket. Vi har ibland behövt nallat dom pengarna jag sparat till detta. Till mat eller hyra. Nu har han sålt sin andra bil och jag vet att han har så vi kan betala av allt på en gång. Men då är han så fräck och vill att jag ska betala tillbaka till han. Va faan lixsom vi är ju till och med gifta. 

tycker inte det låter allt för orimligt dina barn inte hans barn. varför ska han behöva lida för dina tidigare val? visst ni är gifta men ändå
  • EpicF

Varför ska din nya man betala det du lagt ut på en vårdnadstvist med ditt ex? Är helt naturligt att ha inte vill göra det, oavsett om ni är gifta.

• Gameofthrones

Jag tror att jag förstår vad du menar. Du har skrivit i ren frustration. Känns det som.

Ekonomi är ngt egentligen man ska prata om innan man lånar, gör upp då en avbetalningsplan, ni verkar inte ha gemensam ekonomi.

Här hemma har vi gemensamt. Lön, spar, och göra lite vad vi vill konto ungefär så. Och vi är gifta.

Jag tycker att du pratar inte låta sur, utan gör upp en planering för betala av.? 

• Anonym (Lina)

Om jag läser det rätt så har du haft en buffert för att kunna betala vårdnadstvister, men ni har behövt ta utav de pengarna för att kunna betala mat och hyra.

Och nu när han får in en stor summa pengar vill han inte betala tillbaks det som ni varit tvungna att nalla tidigare?

Så, hur ser er ekonomi ut till vardags, delar ni allt eller betalar var och en sitt?

Var det enbart du som nallade av ditt sparande samtidigt som han betalade sin del?

Och kommer du få ta lån nu med hög ränta för att kunna betala tvisten? För som du skriver, ni är gifta, ni borde arbeta mot samma mål...

Svar på tråden Han vill jag betalar tillbaka