• Anonym (Dejtbar?)

Dejtbar trots sämst ekonomi? :(

Jag har varit singel i lite mer än 4 år, sedan jag och barnens pappa separerade. Har heller inte haft något direkt intresse eller ork att dejta. Men en del av mig börjar bli rädd att jag kommer vara singel och ensam för alltid. Är uppväxt med ensamstående mamma som heller aldrig träffat någon och till slut helt gett upp om det trots att hon bara är strax över 50.

Nu till mitt dilemma: Säg att jag vill börja dejta. Personen måste isf acceptera att jag är ensamstående på heltid med två barn. (dealbreaker förstås, barnen är alltid viktigast). Personen måste också acceptera att jag fortfarande dras med sviter efter en utmattningsdepression. 

som om inte detta vore nog så är min ekonomi totalt körd i botten. Jag är förvisso inte hos inkasso eller kronofogden (än). Men har lån på över en halv miljon som jag KNAPPT klarar att betala, trots att jag inte äger något alls av värde. Har inte körkort eller bil. Bor i hyresrätt osv.

finns det ens någon som skulle kunna tänka sig att dejta någon som jag? 

Någon här som träffat någon ny trots liknande sits? Finns det något hopp? :( 

• Svar på tråden Dejtbar trots sämst ekonomi? :(
  • Anonym (knepigt)

Dejta får du säkert. Förhållande är svårare. För de flesta. Så det kan nog bli knepigt, särskilt med barnen tänker jag. Såvida du inte har ett nätverk som kan vara barnvakt och så.

• Anonym (Kanske)

Hur stora är barnen?Det är klart du kan dejta,du är lika värdefull som andra kvinnor.Äkta kärlek ska inte handla om pengar.

• Anonym (U)
    Anonym (Kanske) skrev 2022-02-11 20:02:09 följande:

Hur stora är barnen?Det är klart du kan dejta,du är lika värdefull som andra kvinnor.Äkta kärlek ska inte handla om pengar.

Så naivt. 
  • enola

Jag var ensamstående mamma till två tonåringar, led av sviterna efter utmattningssyndrom samt drogs (och dras) med kronisk lindrig depression när jag träffade min sambo. Några skulder hade jag inte men riktigt usel ekonomi. Han kände till alltihop redan innan vi blev tillsammans men valde ändå att vara med mig. Han är förvisso en alldeles särskilt fantastisk man, men visst måste det väl finnas några fler som han där ute!

• Anonym (.)

Det kommer säkert vara enklare att dejta än att få det vidare till en relation, men behöver inte vara omöjligt. Jag hade en riktgt urusel situation själv när jag träffade min nuvarande, för 8.5 år sedan. 

Nyseparerad från en narcissist med tre barn, skulder, hela kittet. 

Här är vi idag i väntan på ytterligare utökning. Men lätt har det inte varit och min partners tålamod är guld värt!

• Anonym (Q)

Vad har du själv för önskningar hos en potentiell partner?
    Finns nog gott om män som är i liknande situation som du är i tänker jag. Så om det är okej för dig, så lär ju knappast han se ner på dig för att du har skulder etc.

• Anonym (L)

Du har barnen på heltid alltså? Varför finns inte pappan med i bilden?

För mig är det för mycket negativt i det hela. Många negativa omständigheter, vilket gör att jag inte hade dejtat dig. Varför har du lån för en halv miljon och vad gör du för att betala dem? Jobbar du?

Jag är inte intresserad av att träffa någon som har trassel med ekonomin. För mig är det ett varningstecken. Inte heller är jag villig att låna ut pengar. Barn på heltid funkar inte heller för mig. 

Det finns dock säkert människor som skulle kunna dejta dig så hopplöst är det nog knappast. Jag rekommenderar dock att inte dejta en kille som har mycket pengar, för han skulle troligtvis tänka att du vill vara med honom för hans pengar (när du själv har usel ekonomi). 

• Anonym (L)
    Anonym (Q) skrev 2022-02-11 21:22:22 följande:

Vad har du själv för önskningar hos en potentiell partner?
    Finns nog gott om män som är i liknande situation som du är i tänker jag. Så om det är okej för dig, så lär ju knappast han se ner på dig för att du har skulder etc.

Tänker samma. Bäst att gå efter en man som är i en liknande situation. 
  • Anonym (L)
    Anonym (Kanske) skrev 2022-02-11 20:02:09 följande:

Det är bara naivt att tänka så. I någon form har pengar och ekonomi ändå en betydelse, om man ska kunna bygga ett liv tillsammans och leva ihop. Det går ut över den andre om den ena personen har massvis med skulder och stora lån.
  • Anonym (sockertoppen)

Alla är ju olika, men jag brukar tänka "vad har jag att erbjuda/ge en partner"?
    Jag tänker också, vad vill jag ha av en partner?

Hur kan dessa önskningar mötas?

Det låter inte som någon dröm att dejta dig med den livssituationen du befinner dig i, men som sagt, det är min åsikt.
    Ork och ordnad ekonomi är ganska viktiga egenskaper för många.

Om jag vore du skulle jag istället försöka ordna upp mitt liv så gott det går, sätta upp mål och hitta en harmoni i mig själv innan jag försöker mig på någon slags dejting.

Eller hitta en person som inte har så mycket egna intressen eller pengar och som nöjer sig med att mest var hemma hos er.

Svar på tråden Dejtbar trots sämst ekonomi? :(