• Tecum

Tycker du att kvinnor på Familjeliv generaliserar om män?

Anonym (*) skrev 2022-02-12 08:28:09 följande:
    Kaffedraken, förmodar jag?

Jag röstade nej, för jag tycker inte jag ser det särskilt ofta, men visst förekommer det. Jag tycker mig betydligt oftare se män generalisera om kvinnor. Ofta handlar det ju om bittra inlägg om att kvinnor är orättvisa hycklare m.m. m.m, från män som är ensamma och skyller det på kvinnorna.
    Jag tycker att de bittra inläggen från ensamma män har minskat betydligt de senaste månaderna. Däremot har det ökat med inlägg av typen "hon vill inte ha sex" från män i relationer. Och i de svaren generaliseras det friskt från kvinnor där de genast utgår från att det är hans eget fel som antingen tjatar, är dålig älskare eller inte gör tillräckligt i hemmet.

De vanligaste inläggen numera är från tjejer/kvinnor med bryderier typ "varför hör han inte av sig, det är flera timmar sen jag skrev", eller "vad vill/menar han egentligen", eller "är han otrogen, han gömde telefonen". och där generaliseras det i svaren, mannen döms ut och TS får rådet att genast lämna. Trots att det är frågor av en typ som i praktiken är omöjliga att svara på för en utomstående. Och som lätt kan lösas med bättre kommunikation.

Så ja, kvinnor generaliserar mer. Men de är också fler och har därmed fler möjligheter till det.
Svar på tråden Tycker du att kvinnor på Familjeliv generaliserar om män?