• Anonym (V)

Kan någon se om man tittar på deras Facebook?

Fått för mig personer som kollar på ens Facebook kommer upp som vänförslag. Tänker personen förstår man är inne och tittar om man dyker upp som förslag och vi inte har gemensamma vänner?

• Svar på tråden Kan någon se om man tittar på deras Facebook?
  • Anonym (Nej)

Nej, de kan inte se att du kollat.

• Anonym (V)
    Anonym (Nej) skrev 2022-02-12 18:59:05 följande:

Nej, de kan inte se att du kollat.

Fast de kan få sina aningar om man dyker upp som vänförslag? Jag har märkt att folk jag själv kollat kan dyka upp som vänförslag nämligen och vise versa antar jag.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (V) skrev 2022-02-12 19:03:09 följande:
    Fast de kan få sina aningar om man dyker upp som vänförslag? Jag har märkt att folk jag själv kollat kan dyka upp som vänförslag nämligen och vise versa antar jag.
    Fast vänförslagen har ju inget med det att göra. Så nej, tror inte att de "får sina aningar".
  • Anonym (Bekanta)

Det är vanligt att få vänners vänner som vänförslag.

• Anonym (C)
    Anonym (V) skrev 2022-02-12 18:56:28 följande:
    Kan någon se om man tittar på deras Facebook?

Fått för mig personer som kollar på ens Facebook kommer upp som vänförslag. Tänker personen förstår man är inne och tittar om man dyker upp som förslag och vi inte har gemensamma vänner?

Du undrar hur FB algoritmer fungerar, lek med tanken du berättar för en vän att du vill resa, du googlar och helt plötsligt börjar FB visa reklam om resor,  både för dig och vännen, Nej! tänker du jag är avlyssnad.

Men det fungerar inte som du tror, vi alla får upp människor som förslag, vissa känner jag igen, vissa från resor osv, ingen av oss har tittat på varandras fb.

Tinder använder algoritmer. samt fler.
  • Anonym (Jo)

Nej, det kan dom inte.

• Astarte

Har ni gemensamma vänner är det så klart inget problem. Då kan du dyka upp under "personer du kanske känner" ändå.
    Självklart känner FB av sökningar du gör på FB och det kan påverka att det andra personen plötsligt ser dig.

• Anonym (C)

Kanske kan hjälpa lite till, dessa klipp finns över allt, om dom har någon sanning eller inte får man avgöra själv.

• Astarte
    Anonym (C) skrev 2022-02-12 23:07:32 följande:

Kanske kan hjälpa lite till, dessa klipp finns över allt, om dom har någon sanning eller inte får man avgöra själv.

Mio, fast nu blandar du två olika företag. Google (Adsense) är ett företag och Facebook är ett annat. Adsense placerar visserligen annonser på FB, men eftersom de inte skänker bort sin information (hur den än samlats in) kan det inte påverka vänförslagen.

Det gör att plötsliga vänförslag från personer du inte har gemensamma vänner med är ett tecken på att de tittat på din sida.

Vad nu det spelar för roll att de gjort det, men ändå. . .
  • Anonym (C)
    Astarte skrev 2022-02-12 23:19:44 följande:
    Mio, fast nu blandar du två olika företag. Google (Adsense) är ett företag och Facebook är ett annat. Adsense placerar visserligen annonser på FB, men eftersom de inte skänker bort sin information (hur den än samlats in) kan det inte påverka vänförslagen.

Det gör att plötsliga vänförslag från personer du inte har gemensamma vänner med är ett tecken på att de tittat på din sida.

Vad nu det spelar för roll att de gjort det, men ändå. . .
    Fast samtidig är du oftast linkad via googel maps osv, vissa brukar få meddelande  när dom går ut ur ett kaffe, hoppas fikat smaka bra osv, eller få upp reklam om företaget.
    Vän förslag har jag oxå funderat på, flyttade till min hemort, sedan vidare till norge, på dessa platser fick jag nya vän förslag, jag var inte vän med en arbetskompis men hans vän lista länkades till mig, dessa dök upp som förslag, jag var ny och hade inte så många Norska vänner i början och kolla om det var den jag var vän med, kunde snabbt avfärdas. det fungerade på ett annat sätt. hur vet jag inte, men via dessa algeritmer 
Svar på tråden Kan någon se om man tittar på deras Facebook?