• molly50

Tinder trots förhållande.

Anonym (Ida) skrev 2022-02-13 09:36:02 följande:

Tjatat så länge att få reda på sanningen men han säger att han aldrig velat ha nån annnan än mig 

Ändå har han ett konto på Tinder?
  • molly50
    Tukt skrev 2022-02-13 12:00:46 följande:
    De har, av vad jag förstår, ett barn i hop, även om det är lite oklart. Därför kan det vara på sin plats att faktiskt försöka lite till. 
    Och TS har ju ändå någonstans frivilligt valt den här "idioten" så det som är en idiot för dig, kanske inte är en idiot för henne.
    Vart någonstans framgår det att de har barn?
  • molly50
    Anonym (H) skrev 2022-02-13 13:20:43 följande:
    Det står: Råkade se att min pojkvän har appen Tinder. Skaffade Därför Tinder för att se hans profil. Där stod det att han har har ett barn, ett hus och ett stort badkar.

Tukt skrev ju att det var lite oklart, men det kan väl tolkas som att det är deras barn och inte bara hans.
    Ok. Det missade jag. Men det kan ju också tolkas som något han bara hittat på i sin profil.
    Men TS får väl svara på det.
  • molly50
    Anonym (Ida) skrev 2022-02-13 16:37:52 följande:

Varför skulle man hitta på att man har barn? Blir tjejer mer intresserade av de eller 

Det var nog jag som tänkte lite tokigt. Ber om ursäkt för det. 
  • molly50
    LejonPappa skrev 2022-02-13 21:48:37 följande:
    Oavsett så är det uppenbart ett problem i relationen , sen om det beror på han eller henne, eller båda ? Oavsett så har du rätt.. ett konto på Tinder är ett konto för mycket..
    Så kan det kanske vara. Men även om det skulle vara så så måste han ju kunna prata med TS om det istället för at skapa ett konto på Tinder.
    Det kanske finns brister i kommunikationen.
    Oavsett så är det ju hans eget val att skapa Tinderkontot,så det kan ju inte skyllas på TS.
  • molly50
    Anonym (Som kvinna) skrev 2022-02-14 17:23:02 följande:

Stackars er? Hade det varit en kvinna som varit otrogen hade det låtit annorlunda. Då hade han försummat henne, glömt o uppskatta henne. Men nu är det en man och då ska han ut. Dubbelmoral på bästa sätt. Hon har aldrig gjort fel som drivit honom iväg 

Jag hade i alla fall haft samma åsikt om det varit en kvinna som raggat på andra bakom ryggen på sin man.
    Har man problem så pratar man om det istället för att skapa ett Tinderkonto.
    Han är väl en vuxen människa som måste kunna tala om om det är något han är missnöjd med.
    Man löser inga problem med att ragga på andra eller vara otrogen.
  • molly50
    Anonym (Ida) skrev 2022-02-15 16:56:16 följande:

Han erkände nu att han skaffa Tinder för att han ville ligga med nån annan. Han sa att han inte kriga för det men att dörren var öppen och kom rätt tillfälle skulle han förmodligen ta det tillfället att vara med nån annan. Han sa också att det berodde på mig. Alltså hur jag varit. att jag inte bekräftat han i sängen , att det är skönt eller att han är bra på det han gör. Och gnällt att han är dålig. Det stämmer dock inte. Har aldrig sagt att han är dålig men har aldrig heller bekräftat han i sängen. Men han har inte bekräftat mig så mycket heller, men går inte iväg och är otrogen för det.. 

Men om han var missnöjd med att inte bli bekräftad så borde han väl ha pratat med dig om det stället för att skapa ett Tinderkonto där han raggar andra.
    Det låter som att han har problem att kommunicera.
    Hur tänker du göra nu? Ska du stanna eller sparka ut honom?
  • molly50
    Anonym (Ida) skrev 2022-02-15 17:50:25 följande:

Han va aktiv på en sexsida för 3 år sen och har aldrig sagt att han velat ligga med nån annan. Men han erkände för 3 dagar sen va syftet var som jag hela tiden vetat. Sjukt att de ska ta så lång tid att erkänna varför han hade sån sida och även Tinder... han har väl sagt att han känt sig ledsen över att jag inte bekräftat han. Har hela tiden sagt att han är underbar och mysig. har även sagt att han är grym me fingrarna och bäst på det. Dock fick han inte bekräftelse när han gav mig oralsex. Då det kändes framtvingat och nåt han gjorde för han kände sig tvungen och inte för att han gilla att göra det skönt för mig. han Fråga om han var bra och då sa jag att han kan bli bättre. sen när han fråga så sa jag hur , att använda fingrar samtidigt och så. Men det blev ingen förbättring och då ville jag inte att han skulle ge mig oralsex mer. Då jag inte fick ut nåt. hände En gång j månaden och kändes framtvingat... så om det är de han syftar på att han inte kände sig bekräftad så är det rätt sjukt.. man kan ju inte vara bra på allt i sängen. Även sagt några gånger att jag aldrig kommer ha sex igen i ren frustration men har aldrig nånsin menat det. Utan har tagit initiativ till sex och även aldrig tackat nej till att ha sex. Även gjort mycket för han i sängen. Mer va han nånsin fått av nån annan. De har han själv sagt. Att han aldrig varit tsm med nån som suger av hab lika mycket som jag gör och tillfredsställer han... 
    förstår inte varför han vill vara med nån annan. Och han har aldrig sagt att vi har brister i vårat sexliv 

Men om han har sådana problem med att få kritik över en sak i sängen så kanske han borde jobba på sin självkänsla.
    Det finns ingenting så säger att det kommer att bli bättre för att han är med någon annan bakom din rygg.
    Du kommer ju inte att kunna lita på honom efter det här.
    Så hur tänker du göra nu?
  • molly50
    Anonym (Ida) skrev 2022-02-15 19:20:05 följande:

Svårt att lita på han men får försöka lita på han. Han säger att de aldrig kommer hända igen 

Och hur ska du kunna lita på att det inte händer igen?
    Har han inte tidigare varit med på en sexsida, som du förlåtit, och nu gör han det igen,fast på Tinder?
    Och vad gör du om det händer igen?
    Hur många gånger ska du förlåta honom?
    Låt dig inte behandlas som en dörrmatta,är mitt råd.
  • molly50
    Anonym (Ida) skrev 2022-02-16 09:05:42 följande:

Ja men han sa att de va för att jag sa att jag aldrig mer skulle ligga och gav inge bekräftelse ..

Skulle det vara en ursäkt?
    Snälla du,han har ett eget val. Och han kunde ha gjort valet att prata med dig istället för att skapa ett Tinderkonto.
    Han valde det senare.
    Det är både fegt och svinigt.
    Du har inte gjort fel här såvida det inte var du som bad honom skapa Tinderkontot.
  • molly50
    wolf666 skrev 2022-02-16 11:12:40 följande:
    Det är klart att en partner som säger att hen aldrig vill ligga kan ju vara lite ....besvärligt?

Men då kan man väl öppna truten och säga till sin partner att det kändes jobbigt att höra alt göra slut?
    Det är i alla fall ärligare.
  • molly50
    wolf666 skrev 2022-02-16 14:32:30 följande:
    Jag kan nog tycka att båda har ett ansvar. Ge och ta liksom. Det är väl det som borde känneteckna ett förhållande.
    Ja,så är det absolut.
    Men i TS fall så verkar TS ge medans hennes kille bara tar och sedan söker annat när han blir missnöjd.
    Det är inte att ge och ta.
    I ett förhållande är det även A och O att kunna kommunicera. Och det verkar TS och hennes kille inte kunna göra.
    TS försöker,men han gör ändå som han vill.
    Och då kan det bli svårt att få det att fungera.
  • molly50
    SaraL77 skrev 2022-02-16 19:24:50 följande:

Du verkar vara lite smått eljest Ida. Har du nån form av stöd i vardagen i övrigt? 

Onödig kommentar. På vilket sätt hjälper detta TS?
  • molly50
    Anonym (glädjedödaren) skrev 2022-02-18 13:17:15 följande:
    Hon tänder inte på sin kille, det är väl det som man kan se om man läser mellan raderna.
    Jag tycker inte att det verkar så.
    Hon har bara gett honom lite tips på hur han kan göra det bättre för henne i sängen.
    Och det tar han som kritik och försöker söka andra att ha sex med.
    Deras största problem verkar vara brister i kommunikationen.
  • molly50
    Anonym (glädjedödaren) skrev 2022-02-19 14:38:58 följande:
    Troligen är ?tipset? inte särskilt väl formulerat utan rentav sårande. ibland är det väldigt viktigt hur man uttrycker sig. Dom lever i varsin verklighet.
    Ja,nu vet vi ju inte hur hon uttryckte sig.
    Men oavsett så hade det väl varit bättre att säga att han blev sårad än att skapa ett Tinderkonto för att ragga på andra.
    Det är ju knappast mindre sårande.
Svar på tråden Tinder trots förhållande.