Anonym (R) skrev 2022-02-14 15:41:35 följande:
Hej! Jag gjorde abort i vecka 6 och vill inte skrämma dig men det var fruktansvärt för mig, det värsta jag någonsin gjort! (Har inte barn sen tidigare och det är säkert värre) Men gjorde så ont så jag kräktes! Hade en person hos mig, men vet inte om denne liksom underlättade situationen.. Allt jag kunde tänka på var liksom smärtan. Kunde inte va stilla, varvade med att ligga på golvet, sitta på toan, ligga i duschen.. Allt jag kände i ca 3 h var liksom total smärta. Vet inte om värktabletterna hjälpte alls.. Det kändes inte så.. Men i alla fall: Var beredd på att det kan vara hemskt (men att det lättar och känns som mensvärk när det är "ute") och personligen vet jag inte om personen jag hade hos mig var till hjälp när det var som värst, men jag vet inte om jag skulle mått bättre ensam! Personen hjälpte mig i alla fall så jag inte måsta ligga i mina egna spyor... Men i alla fall så önskar jag dig lycka till! Kämpa på och ta hand om dig!
Fy vad hemskt :( har bara spytt av smärta en gång i mitt liv och det var när jag födde min unge.
vet att det finns flera som delar din upplevelse, men hoppas väl att jag har lite tur för en gångs skull. Blev glad när jag fick oxikodon med mej hem iaf ????