Inlägg från: Anonym (Ano) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ano)

Abort hemma?

Gammal tråd men vill bara dela min upplevelse.
    Jag gjorde medicinsk abort hemma igår i v8+5 och det gick jättebra. Jag ville inte ha någon hemma men hade flera i närheten och på telefon jag vet kunde skjutsa in mig om jag kände mig dålig.
    Åt ordentlig frukost och tog sen de första tabletterna. Hände ingenting på 3h, så fick ta fler tabletter och då drog det igång direkt.
    Hade ca 1h med rätt stark smärta, men morfintabletterna tog udden av det och jag klarade mig fint genom att variera mellan att ligga ner och andas och gå runt i huset för att mildra känslan. Började blöda som en vanlig mens och kände att det kom ut en större klump, då avtog smärtan direkt. Någon timme senare började det göra lite ondare igen, gick på toa och det kom en till större klump. Spolade direkt och såg ingenting förutom blod. 
    Efter det avtog blödningen och smärtan försvann helt. Det hela pågick i alltså ca 3h sammanlagt. Mådde jättebra hela eftermiddagen förutom att jag var trött, så somnade tidigt och idag mår jag som vanligt. Blöder som en vanlig, mild mens. 

Beslutet var jättesvårt men själva proceduren gick jättebra. Haft ett missfall innan som gjorde så ont att jag nästan tuppade av, och det I kombination med allt man läser här inne gjorde mig livrädd, vilket jag absolut inte behövde vara såhär i efterhand. Jag åt och drack ordentligt och rörde på mig mycket, det hjälpte för mig! 

Svar på tråden Abort hemma?