• Anonym (Ledsen)

Rosa flytningar

Hej.
    Är i vecka 6, fick igår lite rosa flytningar på pappret. Kom inget under dag och kväll/natt. Men nu på morgonen så kom det rosa igen. Jag är helt inställd på missfall nu.

Har lite molvärk bara men ingen större smärta ännu. 

Hur lång tid tar det innan det startar?
    Kan man gå flera dagar med små blödningar?
    Hur har det varit för er som varit i samma sits.

Tacksam <3

• Svar på tråden Rosa flytningar
  • svansmamman

Mitt senaste missfall/MA började precis så. Ljusrosa, lätta blödningar som pågick till och från under nästan en vecka. Därefter kom blödningen igång på riktigt med tillhörande smärta. När blödningen kom igång gick det på bara några timmar tills allt var ute och smärtan helt avtog. 

Det finns många som blöder utan att det behöver vara missfall. Jag håller ALLA tummar för att det bara är en normal blödning vid graviditet och att allt är som det ska med den lille! 

• Anonym (Ledsen)
    svansmamman skrev 2022-02-15 15:49:06 följande:

Mitt senaste missfall/MA började precis så. Ljusrosa, lätta blödningar som pågick till och från under nästan en vecka. Därefter kom blödningen igång på riktigt med tillhörande smärta. När blödningen kom igång gick det på bara några timmar tills allt var ute och smärtan helt avtog. 

Det finns många som blöder utan att det behöver vara missfall. Jag håller ALLA tummar för att det bara är en normal blödning vid graviditet och att allt är som det ska med den lille! 

Åh vad tråkigt att höra. Beklagar.

Jag har bara haft lite rosa flytningar när jag torkat mig. Vad lite till o från under två dagar. Sen har det inte varit något mer.
    Jag hoppas jag slipper börja stört blöda snart och få ont :/

Tack snälla! 
    Jag hoppas också att det är som det ska. 
    Ska försöka se om jag kan få en vul nästa vecka. 
  • svansmamman
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-02-15 23:18:53 följande:

Jag har bara haft lite rosa flytningar när jag torkat mig. Vad lite till o från under två dagar. Sen har det inte varit något mer.

Tack snälla! 
    Så var det för mig med, jag märkte det bara när jag torkade mig och knappt ens då för det var så lite och ljust. Det var givetvis jobbigt att börja blöda mer och få ont, men samtidigt är jag tacksam att kroppen skötte det själv när fostret ändå inte levde (om du förstår hur jag menar). 

Om du inte lyckas få igenom ett VUL kanske du kan försöka få igenom att ta blodprov med ett par dagars mellanrum för att jämföra mängden. HCG ska ju fördubblas varannan dag vid en normal graviditet. 

Återigen, jag håller tummarna! 
  • svansmamman
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-02-15 23:18:53 följande:

Tack snälla! 
    Så var det för mig med, jag märkte det bara när jag torkade mig och knappt ens då för det var så lite och ljust. Det var givetvis jobbigt att börja blöda mer och få ont, men samtidigt är jag tacksam att kroppen skötte det själv när fostret ändå inte levde (om du förstår hur jag menar). 

Om du inte lyckas få igenom ett VUL kanske du kan försöka få igenom att ta blodprov med ett par dagars mellanrum för att jämföra mängden. HCG ska ju fördubblas varannan dag vid en normal graviditet. 

• Anonym (Ledsen)
    svansmamman skrev 2022-02-16 07:29:09 följande:

Förstår det. 
    Jag började blöda mer blod idag efter att jag varit utr med hunden. Så då är det definitivt missfall :( 
    Så ledsen.  Det här troligen sista gången jag lyckas bli gravid också. Vilket gör ännu mer ont att jag inte fick Behålla.
  • Anonym (Ledsen)
    svansmamman skrev 2022-02-16 07:29:09 följande:

Förstår det. 
    Jag började blöda mer blod idag efter att jag varit utr med hunden. Så då är det definitivt missfall :( 
    Så ledsen.  Det här troligen sista gången jag lyckas bli gravid också. Vilket gör ännu mer ont att jag inte fick Behålla.
  • svansmamman
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-02-16 09:01:18 följande:
    Förstår det. 
    Fy vad tråkigt att läsa, jag beklagar verkligen! Jag minns själv känslan och den kan verkligen sänka en totalt. Nu vet jag inte vad anledningen är till varför det skulle vara sista gången du lyckas bli gravid, men jag tänker på dig och hoppas att du snart mår bättre! Hjärta
  • Anonym (t)
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-02-16 09:01:18 följande:
    Förstår det. 
    Nej vad tråkigt :(, beklagar! Men varför tänker du att det är sista gången?
  • Anonym (Gasell.)
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-02-16 09:00:59 följande:
    Förstår det. 
    Nej va tråkigt att läsa! Hoppas verkligen det inte är någon fara, håller fortfarande tummarna! Så ledsen för din skull. 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Gasell.) skrev 2022-02-16 11:25:34 följande:
    Nej va tråkigt att läsa! Hoppas verkligen det inte är någon fara, håller fortfarande tummarna! Så ledsen för din skull. 
    Tack fina!
    Jag ska ringa gyn om ca två dagar för att få en tid till deras Blödningscentral. Så de kan göra ett vul.
    Om jag börjar stört blöda och få ont ska jag åka direkt till gyn akut. 
    Det enda som slog mig nu, vi hade väldigt väldigt lugnt mys igår kväll. Vi blev nojjiga och slutade. Jag fick ingen blödning eller så efter.  Inget morgonen därpå heller. Utan tidigt nu på förmiddag efter promenad med hunden.

Men det små blöder fortfarande lite.  Har lite molvärk.  
    Är inte allt för optimistisk. 
Svar på tråden Rosa flytningar