Anonym (Uttråkad) skrev 2022-02-13 10:59:44 följande:
Vad gör ni som lever i en relation på helgerna?
Hur är det att ha en relation och göra saker på helgen? Vad gör man? Gör man saker tillsammans eller pysslar alla med sitt eget för att ev umgås på kvällen?
Hur gör ni med tonårsbarn? Gör ni saker ihop eller kör alla alltid sitt eget race?
Hade någon vision om att umgås och göra saker tillsammans, men trots att jag snart fyller 50 så är jag alltid ensam och ingen vill hitta på något.
Vi är gifta och har tonårsbarn och vi göra lite olika med hur mycket vi är tillsammans respektive var för sig.
Nu när barnen är äldre behöver de ju inte passas på samma sätt som småbarn, de har också egna liv med vänner aktiviteter etc. Så nu umgås jag och mannen lite mer än tidigare, vi kan tex träna tillsammans nu, när barnen var små delade vi på oss så att en var hemma med barnen när den andra var iväg.
Men vi gör också saker var för sig, tex så är han iväg och spelar padel med vänner en dag och jag kanske tar ett glas vin med en kompis en annan dag. Även att en vuxen och barnen eller ett av barnen gör nåt ihop. Jag har ett krävande jobb också, och stort behov av att bara vara när jag är ledig, så jag ser till att få in sånt.
Jag är inte säker på att jag fattar din sista mening: vad har din ålder med saken att göra att ingen vill hitta på något? Är det din man och barn som inte vill hitta på nåt, eller är det vänner utanför familjen?