• Anonym (ATX)

Happy Valentines-hälsning?

Skickar amerikaner "Happy Valentine's day" till bekanta i allmänhet, eller betyder det lite extra?

Jag fick ett sådant meddelande här från en amerikansk tjej som jag träffade för ett tag sedan (då det för en kort tid gick att resa). Vi har messat varandra en hel del sedan dess, och jag tycker vi kommer riktigt bra överrens. Roliga, intelligenta och intressanta konversationer.

Men läser jag in för mycket om jag tror att hon är lite intresserad av att vara mer än bara vänner? (Jag skickar inte sådana hälsningar till vanliga vänner.)

• Svar på tråden Happy Valentines-hälsning?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (ATX) skrev 2022-02-14 19:30:23 följande:
    Happy Valentines-hälsning?

Skickar amerikaner "Happy Valentine's day" till bekanta i allmänhet, eller betyder det lite extra?

Jag fick ett sådant meddelande här från en amerikansk tjej som jag träffade för ett tag sedan (då det för en kort tid gick att resa). Vi har messat varandra en hel del sedan dess, och jag tycker vi kommer riktigt bra överrens. Roliga, intelligenta och intressanta konversationer.

Men läser jag in för mycket om jag tror att hon är lite intresserad av att vara mer än bara vänner? (Jag skickar inte sådana hälsningar till vanliga vänner.)

Kort svar: ja, det gör de.

Lite längre svar: De skickar till sin mamma, till sin gamla faster och till grannens hund. Typ. Men. De skickar ju även till dem de är lite extra intresserade av. Så hon kan ju mycket väl vara intresserad. Det enklaste är väl helt enkelt att fråga?
  • Anonym (ATX)
    Anonym (Ja) skrev 2022-02-14 19:43:43 följande:

Lite längre svar: De skickar till sin mamma, till sin gamla faster och till grannens hund. Typ. Men. De skickar ju även till dem de är lite extra intresserade av. Så hon kan ju mycket väl vara intresserad. Det enklaste är väl helt enkelt att fråga?
    Det var väl det jag misstänkte. Grejen är att jag uppskattar hennes sällskap riktigt mycket, men jag är inte säker på att jag är redo för något mer (just nu). Men om hon vill ha mer så kanske jag också vill ha mer. Jag är allmänt förvirrad inser jag när jag försöker förstå mig själv.
  • Anonym (Really?)
    Anonym (Ja) skrev 2022-02-14 19:43:43 följande:

Gör de? Min man är amerikan och säger tvärtom att skicka till familj och vänner är något som vi mest håller på med i Sverige, inte i USA.
  • Anonym (ATX)
    Anonym (Really?) skrev 2022-02-14 19:53:09 följande:
    Gör de? Min man är amerikan och säger tvärtom att skicka till familj och vänner är något som vi mest håller på med i Sverige, inte i USA.
    Jaha, då vet jag ju nu ännu mindre än vad jag trodde.

• Anonym (Really?)
    Anonym (ATX) skrev 2022-02-14 20:53:19 följande:

Det kanske är olika på olika ställen? Ledsen att jag rörde till det för dig. Jag vet egentligen inte. Han brukar bara skratta åt mig som skickar och får från allt och alla. Han hävdar att det endast är för par USA. Men han har haft fel tidigare Tungan ute
  • Anonym (Usa)

Jag bor i USA sedan många år och valentines kort skickar man endast till de som man älskar, tex partner, barn och föräldrar. 
    Så om man får ett valentines kort från någon ska man bli väldig glad, speciellt  om det endast är en vän/kompis vilket kan betyda att de vill bli mer än just än vän????

• Anonym (ATX)
    Anonym (Usa) skrev 2022-02-14 21:41:31 följande:

Jag bor i USA sedan många år och valentines kort skickar man endast till de som man älskar, tex partner, barn och föräldrar. 
    Så om man får ett valentines kort från någon ska man bli väldig glad, speciellt  om det endast är en vän/kompis vilket kan betyda att de vill bli mer än just än vän????

Gäller detta även om man får det med mejl? (Vi kommunicerar endast via dator/mobil.)

• Anonym (Ja)
    Anonym (Really?) skrev 2022-02-14 19:53:09 följande:
    Huh? Halva min släkt är amerikaner, och jag har även bott periodvis i USA, och de skickar definitivt till alla de känner och några till. Ungarna gör valentine-kort i skolan osv. Kanske beror det på var i USA man befinner sig? Min släkt finns främst i Kalifornien och Texas. Varifrån är din man?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (ATX) skrev 2022-02-14 20:53:19 följande:
    Förlåt! Jag tänker att det kanske beror på varifrån i USA man kommer? Som sagt, alla amerikaner jag känner (och det är åtskilliga) skickar till alla (se även mitt föregående svar). Men som jag sa tidigare: det enklaste är väl att helt enkelt bara fråga henne?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Usa) skrev 2022-02-14 21:41:31 följande:

Va skumt! Som jag just skrev:
    Anonym (Ja) skrev 2022-02-14 21:59:05 följande:
    Huh? Halva min släkt är amerikaner, och jag har även bott periodvis i USA, och de skickar definitivt till alla de känner och några till. Ungarna gör valentine-kort i skolan osv. Kanske beror det på var i USA man befinner sig? Min släkt finns främst i Kalifornien och Texas. Varifrån är din man?
    Var bor du?
Svar på tråden Happy Valentines-hälsning?