• milda makter

Vagga eller spjälsäng från början?

Som rubriken lyder; vad använder man från början?? Vagga eller spjälsäng? Vi har både en vagga från när jag var bebis som gått i släkten och sen också en spjälsäng från när min make var bebis så vi behöver inte inhandla någon. Hur gör ni?

• Svar på tråden Vagga eller spjälsäng från början?
  • pissypopi

jag tycker att ni ska börja med vaggan... den växer de rätt fort ur.
    Sen tar ni spjälsängen. Så gjorde vi!

• Lundelus

vi ska ha vagga, tror att bebisen tycer om när det är lite trångt

• Valma

Hej

Du kan använda spjälsängen redan från början... men bebisar gillar att ha det lite trångt och mysigt så har du tillgång till vagga skulle jag satsa på den!

• MARIA99

Vi ska ha vagga först.. Hade det med yngsta tjejen & det var jätte bra..=)

• sleeping sun

Vi ska ha bebiskorg först. finns bilder i mitt galleri. Vi har bebiskorgen som min man låg i när han var bebis.

ss bf+8
  • milda makter

Då kör vi på vaggan! Lite kul också när man själv legat och gungat i den

• Asali65

Andvänd vaggan i början. Jag hade det till mina, dom blev ganska snart för stora för den men det var också en sån som gått i släkten och det var lite kul att andvända den.

• sleeping sun

asali65: hur länge kunde ni ha den?

ss bf+8
  • MARIA99

ja den e ju bra att söva med oxå.. Tjejen här somnade direkt man gungade på den =) sedan bytte vi till spjälsäng efter ett par månader & då fortsatte hon att somna själv fast det inte gungade *hi hi*

• lillkarin

Eftersom ni har en vagga hade jag absolut valt att använda den eftersom bebisen gillar att ha det lite tryggt och ombonat. Vi hade ingen vagga utan enbart spjälsäng till vår son men det slutade ändå med att han de första fyra månaderna sov i våran säng.

• Asali65

sleeping sun: 1-max 2 månader om jag inte minns fel (hmm..var ju ett tag sen).

• Fru Söderlund

Vi kommer att ha en vagga tills dess att bebisen kan börja vända på sig.

• MARIA99

Hade nog den runt 2-3 mån vi med , sen börja tjejen vända sig..

Svar på tråden Vagga eller spjälsäng från början?