Dela arv med vuxna barn?
Min mamma ärvde nyligen flera miljoner kronor från min mormor. Innan min mormor ens gick bort hade mamma redan planerat att hon skulle betala alla lån hon har på sina kreditkort. Redan där tyckte jag det var lite konstigt.. att man går och tar massa krediter och bortförklarar det med ?aja när mamma dör kan jag betala av det då?. Helt iskallt?! Nu när hon väl gått bort ska hon köpa ett helt löjligt stort hus (mer än 3 sovrum och 2 badrum) som är nyrenoverat i LYX och ligger ett par miljoner över vad ?vanliga? hus i området kostar. Hon bor helt ensam och har aldrig besök. Hon ska ha en ny bil också trots att den hon har fungerar jättebra.
Hon har inte frågat mig eller mina 2 syskon om vi vill ha en enda sak från mormor, trots att jag sagt flera gånger att jag gärna tar emot något. Hon har tydligen kastat det mesta!
Min ekonomi är extremt ansträngd då jag studerar och har tre små barn. Bär aldrig smink för jag har inte råd, klipper mig själv och köper aldrig några kläder till mig själv. Min syskon har det inte så jättemycket bättre. Ena är svårt sjuk och sjukskriven. Hade förväntat mig att hon tänkt på oss, hennes barn och barnbarn liiiite iallafall. Trots att jag vet att hon är väldigt självupptagen blir jag överraskad. Är det fel av mig att bli besviken? Är det jag som är girig? Hade jag ärvt flera miljoner hade jag velat hjälpa mina barn lite, lyxa till det eller hjälpa på något sätt. Jag skulle bjudit med hela släkten på en fet resa. Säger inte att hon behöver bjuda på en resa men kom igen? Något?! En middag? Hon kan väl iallafall fråga om jag vill ha något från mormor istället för att kasta det mesta? :(