Inlägg från: Anonym (Ligger väl i bådas intresse att det ska fungera?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ligger väl i bådas intresse att det ska fungera?)

Min fru låg sexdrift

isotop skrev 2022-03-12 23:48:55 följande:

Du är väl som majoriteten av männen kass i sängen. Tyvärr har jag med i de allra flesta (sex)partners känt att det endast är en uppoffring från min sida. Tänkt på det?

Är själv kvinna och kan ärligt talat inte förstå sådant här resonemang, det ligger väl även i ens egna intresse att se till att få njutning? 

Jag har själv haft perioder där min lust har dalat, jag har då även haft ett eget intresse och engagemang i att få det att fungera och då sett efter en lösning. Det har då visat sig att det var mina p-piller som gjorde att min lust minskade, jag fick då byta till en annan sort och det blev bättre/bra igen. Även maken har haft perioder då hans har minskat pga av exempelvis stress osv vilket inte är konstigt, men om det skulle gå månader/år emellan så känner man själv att man det är nåt som är fel och som man vill göra något åt? 

För övrigt så har jag och maken ibland även exempelvis kommit med förslag om något nytt, åkt iväg eller köpt leksaker/spel tillsammans för att piffa till det. Sexlivet har fungerat bra trots 14 år tillsammans och barn.
  • Anonym (Ligger väl i bådas intresse att det ska fungera?)
    Anonym (Typ) skrev 2022-03-15 19:43:33 följande:

Ledsen att säga det men väldigt många kvinnor har svårt att få orgasm och till slut tröttnar man..
    Tror att många fejkar länge i ett förhållande för man vill inte göra mannen besviken.. Men till slut blir det mest jobbigt och eftersom man kanske egentligen inte är så sugen men har sex för att mannen vill så blir det väldigt fel. 
    Hur många män hade stått ut med att ha sex och ofta inte hinna få orgasm? 

inte många. 

Problemet här ligger ju i så fall på kvinnan, varför fejka? 

Jag får inte orgasm varje gång och som sagt, ibland får jag hjälpa till själv för att få den. Jag lägger inte det ansvaret fullt ut på mannen utan ser själv till att nå den, sedan kan detta göras genom att jag själv tar på mig under tiden, leder/säger till min man vad jag vill eller tar hjälp av någon leksak. Man får ju givetvis kommunicera med varandra, så man vet vad båda gillar eller vill göra. 

Förstår som sagt inte detta med att fejka eller låtsas uppskatta något, man gör ju båda en björntjänst framförallt sig själv! Tro tusan att den andre tror att den trycker på rätt knappar om man belönat det tidigare.

Men än är det inte kört, man kan som sagt visa/berätta och hjälpa till och få igång det igen, om man vill. 
Svar på tråden Min fru låg sexdrift