• Anonym (Anonym)

Ex som sms:ar fina saker

Hej , jag behöver verkligen råd och hjälp med följande. Jag gjorde slut med mitt ex för snart ett år sedan men kan inte släppa han i tanken el hjärtat .Jag har dejtat några men inte blivit något alls av det. (Inga pussar/kramar el mer intimt) 
    Det gör så ont i mig att han så lätt kunde gå vidare med en annan drygt  3 veckor efter jag bröt upp. Till saken är att vi messar fram o tillbaka. Han skriver så fina saker till mig  tex att jag har en stor plats i hans hjärta och att jag är så fin och mysig. Han gillar vissa av mina mess med ett hjärta ( iPhone)  jag skrev ett långt brev till honom innan 2021 slut och verkligen sa vad jag kände o tyckte om honom och att jag ångrar att jag gjorde slut. Ingen reaktion från hans sida på två veckor . Då la jag ner och tänkte att han är väll med sin tjej o bestämt det. Men nu i början på Feb så har messen kommit från han och att han vill hjälpa mig med div saker. Efter mycket skrivande frågade jag om vi kunde ses , han avböjde bara.... jag orkar inte detta fram och tillbaka , vad ska jag göra ? 

• Svar på tråden Ex som sms:ar fina saker
  • Fjäril kär

Du måste sluta ha kontakt med honom. Slut betyder slut. Om han har ny relation så är det fruktansvärt respektlöst mot både henne och honom att fortsätta skicka sms. Han har gått vidare, acceptera det, släpp honom och sluta messa. 

• Anonym (Anonym)

Jag har ju gjort uppehåll på att skicka mess och försökt distansera mig. Han följer mig överallt på sociala medier , han borde ju ha styrkan att ta bort mig därifrån men icke. Jag har inte styrkan att ta bort han tyvärr. 

• Anonym (E)

Eftersom han bara är ute efter bekräftelse så skulle jag bryta kontakten. Sätt ultimatum. Antingen har ni kontakt för att dejta eller så är det bäst att ni går skilda vägar.

• Anonym (ööö)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-02-15 18:01:46 följande:

Jag har ju gjort uppehåll på att skicka mess och försökt distansera mig. Han följer mig överallt på sociala medier , han borde ju ha styrkan att ta bort mig därifrån men icke. Jag har inte styrkan att ta bort han tyvärr. 

Förlåt men det där är bara skitsnack: "orkar inte ta bort honom". Det är väl klart du orkar, inte svårt alls. Du vill däremot inte, men var ärlig med att det är så då. 

Han är säkert smickrad av ditt brev men är samtidigt inte beredd att göra en förändring. Den kontakt ni nu haft ger honom kanske lite boost, men för dig blir det snarare en förlust då du inte får tillbaka det du skulle vilja. 
    Var nu mogen och sluta ha kontakt. Då mår inte bra av att få upp hoppet på det här viset. 
  • Anonym (Växupp)

Både TS och exet tramsar och är dessutom respektlösa mot exets nya partner.

Ta konsekvensen, ta ansvar!

• Fjäril kär
    Anonym (Anonym) skrev 2022-02-15 18:01:46 följande:

Exakt vad är så jobbigt att klicka "avfölj" eller block? 

Du har ju förmodligen inga problem att klicka bort okänd vänförfrågan, skräpmail på Instagram, anmäla fejkkonton och skriva långa inlägg till dina vänner... Så självklart kan du lika enkelt klicka bort honom

Om du inte gör det som krävs av dig får du helt enkelt skylla dig själv och ha det så här. Vad menar du är annars alternativet liksom? 

Nu har du gått och trånat 1 år efter ni gjorde slut och han vill uppenbarligen inte ha dig tillbaka. 

Snart börjar detta gränsa till patetiskt och han börjar kanske snart tycka synd om dig eller till och med börja ogilla dig.

Sluta var ett menlöst våp. 
  • Anonym (Anonym)

Ok det är bra av er att ge mig raka svar, tack ???? jag har nu fått styrka genom er att se detta klarare , börjar på en gång att inte skicka mess och om han skickar ngt till mig ska jag va mycket hårdare och ifrågasätta han.

• Anonym (E)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-02-15 18:50:39 följande:

Ok det är bra av er att ge mig raka svar, tack ???? jag har nu fått styrka genom er att se detta klarare , börjar på en gång att inte skicka mess och om han skickar ngt till mig ska jag va mycket hårdare och ifrågasätta han.

Bra. Du förtjänar att få gå vidare med ditt liv.
  • Fjäril kär
    Anonym (Anonym) skrev 2022-02-15 18:50:39 följande:

Nej du ska överhuvudtaget inte alls skriva något till honom och du ska givetvis ta bort möjligheten till att han kan nå dig. Blocka! Sluta leta kryphål, ursäkter och undanflykter.
    Han har säkert svarat dig för att på något sätt vara snäll och schysst. Däremot har du tagit det som intresse. 
    Lägg ner nu. 
    Blocka och gå vidare. 
  • Anonym (Xylofon)
    exandthecity skrev 2022-02-15 23:26:17 följande:

verkar som att ni båda vill bli ihop igen

go for it !

Öh nej.. Killen har ny flickvän. Han vill inte träffa TS 
  • Anonym (korven)

Han vill både ha kakan och äta upp den.

Ställ ultimatum: antingen tar du emot 100% av mig, eller inget alls. 

Att han ska ge till 30% gör inte dig lycklig. Du kommer inte kunna gå vidare.

• Anonym (Anonym)

Tack för era råd , får verkligen en styrka i det ni säger att sätta ultimatum . Jag tar en timme i taget och har inte messat el ringt, kommer fortsätta mitt liv även om jag känner så mycket för han. Det gör ont i hjärtat och själen , vet inte om jag kommer må bra igen men hoppas ????????

• Anonym (E)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-02-16 17:56:24 följande:

Tack för era råd , får verkligen en styrka i det ni säger att sätta ultimatum . Jag tar en timme i taget och har inte messat el ringt, kommer fortsätta mitt liv även om jag känner så mycket för han. Det gör ont i hjärtat och själen , vet inte om jag kommer må bra igen men hoppas ????????

Ingen fara, du kommer återhämta dig inom några veckor. Du kommer tänka på det här då och då framöver säkert men det kommer göra allt mindre ont. Det kan ta tid. Men det värsta kommer du kunna göra dig fri från rätt snabbt. Se till att hålla dig upptagen med roliga aktiviteter.
Svar på tråden Ex som sms:ar fina saker