Inlägg från: Anonym (xx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (xx)

Otrohet... trött på höra

Tukt skrev 2022-02-17 23:11:13 följande:
    Låter som en tråd ganska nyligen det här.
    Gissar nån snöat in totalt. Obsessed
    i affärer. Stackars polare. 
  • Anonym (xx)
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-18 13:50:13 följande:
    Jösses.

Om nu lite otrohet skulle vara en så stor sak är det konstigt att det är så utbrett. 

Blir så mycket enklare att leva om man inser att otrohet är vanligt förekommande och inte lever på några rosa moln av illusion om den monogama lyckan som påfallande ofta visar sig vara vara en just illusion.
    Desillusionerad av monogama parförhållanden? Ja, de finns nämligen. Lyckliga sådana till och med.
  • Anonym (xx)
    Anonym (FYI) skrev 2022-02-18 14:33:25 följande:
    Kan inte annat än att hålla med, men vi verkar leva i egoismens och respektlöshetens tidevarvObestämd

Ja egenkärlek och egoism hamnar högt upp på mångas priolistor idag. Otrohet tas alltför lättvindigt av många, hoppas folks åsikter (vissa individer som tar jättestort utrymme) på FL inte är representativa i samhället i stort. Väldigt trist faktiskt i så fall.
  • Anonym (xx)
    Anonym (2 ggr) skrev 2022-02-21 22:48:53 följande:

Under långt äktenskap var jag otrogen 3 gånger. Hade långa förhållanden vid sidan med 2 av dem. Det var innan vi fick barn.
    Ingen vet.

Hade noll attraktion kvar för min partner Träffades unga. 

Jag har inte ångrat nåt. Skötte det snyggt. Inget dåligt samvete.

Ja jag har fattat läget här på FL. Somliga är helt samvetslösa. Det ligger liksom inte för dem. Nåt som hängt sig i anknytning?

Hur kunde du välja en partner som du kände noll attraktion för? Idiotiskt om du frågar mig. Du uppehöll henne med oäkta känslor?
  • Anonym (xx)
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-21 23:32:38 följande:
    Väldigt många vet inte om att deras relation inte är så monogam som dom tror. Egentligen tycker jag att det är rätt kul när det uppdagas att det finns en part som haft skoj och en part som levt i en rosa drömvärld i många år i en utåt sett monogam relation som visar sig inte alls vara den ultimata monogama lyckan som en parten gått och inbillat sig.

Människor är så otroligt underhållande i sin naivitet.

Personligen tycker jag inte ett dugg synd om personer som känner sig svikna då dom egentligen bara bevisat sig vara naiva och får skylla sig själva. 
    Ditt resonemang framstår som desillusionerat för mig.

Har själv varit den bedragna i en otrohetsskandal som heter duga. Har själv varit förälskad platoniskt men inte fysiskt.

Ändå vågar jag tro på monogama relationer när jag vet om att det finns män därute som delar mina värderingar. Hitintills fastnat för kvinnojägare med appeal och då anser jag man med sin naivitet har sig själv och sina val att reflektera över.
  • Anonym (xx)
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-22 00:21:21 följande:
    Är inte ett dugg desillusionerad då jag aldrig haft den minsta illusion om en monogam relation. Bara tanken på att vara låst på det sättet får mig att må illa och inget jag någonsin sökt eller kommer att söka då det känns helt onaturligt att ens försöka leva på det sättet. 
    Okej då förstår jag dig mycket bättre. Vi är alla olika med skilda behov och mål att sträva efter. Tur är väl det :)
Svar på tråden Otrohet... trött på höra