Inlägg från: Anonym (Sjukt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sjukt)

    Behöver hälp.

    Du låter sjukt svartsjuk och kontrollerande. Det där är inte normalt beteende och du borde söka hjälp om förhållandet ska överleva. 


    Du kan inte styra vad en annan människa tänker och förstår heller inte varför man skulle värdera sitt förhållande efter det. 

    Vad hjälper det dig om folk här svarar att de fantiserar vilt om andra förresten? Din kille kan göra eller inte göra det oavsett vad folk här svarar. Men din svartsjuka låter inte hälsosam om du ältar över vad han ev tänker på. 


    Du skriver också att han tittar på före detta vänner - är det kvinnor du tvingat honom bryta kontakten med?

  • Anonym (Sjukt)
    Emma1232 skrev 2022-02-21 05:33:36 följande:

    Är deprimerad och har väldigt jobbiga och allvarliga tankar om mig själv, d gjorde faktiskt ont av att läsa de du skrev men jag vet att du har rätt. I början brydde ja mig inte ett skit om nånting han gjorde, men de va när ja såg hur mycket tjejer han följde och att de va de ända som kom upp typ på hans sociala medier som ja började bry mig lite. Ja va ärlig och sa va ja tyckte om de och han ville respektera de och så tänkte ja inte mer på de. Men ja har blivit mer känslig och mår dåligare pågrund av att han har ljugit så mycket. Om han skulle vara ärlig från hela början och säga som det är, att han kommer fortfarande vilja titta lite så skulle de nog inte varit såhär. Du ska bara veta hur mycket ja har önskar att ja va normal, och att ja inte skulle behöva bry mig ett piss om sånt. men nu har de tyvärr blitt så. jag har varit jätte ledsen och sagt att han borde hitta nån annan för ja inte är bra för han. Visst jag är en skit flickvän men de betyder inte att bara ja har gjort fel under denna tiden, han har betätt sig dåligt och ljugit gång på gång tills ja inte ens kan lita på va han säger längre, han kunde iallafall varit ärlig mot mig. Men han har valt att stanna med en jobbig jävel som jag och vet om att de inte kommer vara lätt att leva med mig. Om du kanske skulle varit mig kanske du hade förstått att de inte är så lätt.


    Du lägger väldigt mycket av ditt mående på honon vilket blir orättvist. Men det där med om han skulle vara ärlig från början, du sa att du tror han ljuger om att han tittar på andra, inte att han ens gör det. Då spelar det liksom ingen roll vad han gör för i ditt hucud gör han fel och du behöver hjälp att bearbeta dessa destruktiva tankar och mönster - det hjälper inte att fortsätta fråga ut honom och sen anklaga honom för att han ljuger när han nekar. 


    Jag tror inte din kille kan göra något utan dessa tankar är något du själv måste jobba på (med professionell hjälp). Sen vet jag inte vad han gjort men av det du beskriver låter det för mig inte som han gjort något för att du ska vara såhär svartsjuk. 


    Du skriver att i början brydde du dig inte, men blev sämre av att han ljugit, men om du inte brydde dig vad var det han ljög om? Varför skulle han ljuga om inte det var något du brydde dig om?

    Hur Gamla är ni och bor ni ihop ?
    Om jag var som du hoppas jag någon hade fått mig att söka hjälp och jobba på min osäkerhet och svartsjuka för jag tror inget förhållande mår bra av det där samt att jag själv inte skulle må bra av att ständigt gå runt och oroa mig över att min partner ev tittar på andra. Det är ingen lösning att två människor mår dåligt i ett förhållande. 

Svar på tråden Behöver hälp.