• martini08

Problem med ryggen

Har sedan ett tag och i ländryggen, men på senare tid har det blivit värre. Nu har smärtan börjat påverka mig så att jag får ont av att stå längre stunder än 5 minuter, även att böja sig är svårt. Värken strålar ner i baksidan av båda låren. Den är en kombination av molande och trötthets känsla. Har inte skadat ryggen på något sätt. Har läst att det är bra att ändå röra på sig trots smärtan. Stämmer det? Vad rekommenderar ni att jag gör för att slippa ha värk hela tiden och i framtiden kunna utföra hushållsarbete och kunna röra mig mer obehindrat?
  • Svar på tråden Problem med ryggen
  • Mortiscia80

Gå till en läkare för utredning. Kan vara lite vad som helst; ischias, diskbråck...

• AndreaBD

Det kan vara artros. Jag har liknande problem och jag har artros i ländryggen.

• Räkan77

Du ska ta smärtstillande så du kan röra på dig, jätteviktigt. Boka tid så snart som möjligt hos kiropraktor eller naprapat! Om de tror att det kan vara något allvarligt kommer de inte behandla dig utan hänvisa dig till läkare. Men det är sällan akuta ryggsmärtor beror på något allvarligt. 

Svar på tråden Problem med ryggen