Inlägg från: kulturenskaleva |Visa alla inlägg
  • kulturenskaleva

Leva med en introvert person

Det är inte så svart och vitt som att introverta alltid vill vara ensamma. Vi introverta har också ett socialt behov, och vill älska och bli älskade m.m. Dock har vi ett större behov än er extroverta av återhämtningstid efter att vi varit sociala. Då det sociala tar mer energi, även om vi uppskattar den sociala biten. Att vara introvert är inte detsamma som att man vill isolera sig till 100% från andra människor och leva som eremit.

• kulturenskaleva
    Anonym (MR Magoo) skrev 2022-02-23 11:13:05 följande:
    Har hon alltid varit så här? Eller har det kommit mer och mer med tiden? 

Jag känner mer att hon använder sin introvert sida som ursäkt för att slippa ta tag i detta problem. För tro mig, hon vet exakt hur hon beter sig och hur hon upplevs av dig. Men istället för att säga sanningen så skyller hon på att hon är introvert.

Även om man är introvert så betyder inte det att man automatiskt är en skitstövel och inte vill lösa problem. Hon beter sig respektlöst och vet om det. 
    Att vara introvert är inget problem som behöver "fixas." Folk har olika socialt behov, och det är varken fel att vara introvert eller extrovert. Ts och hans partner är inte kompatibla på det planet. Så antingen behöver de kompromissa och mötas på halva vägen. Om det är omöjligt så behöver de kanske gå skilda vägar.
  • kulturenskaleva
    Anonym (MR Magoo) skrev 2022-02-23 13:01:21 följande:
    Jag menade mest att hon använder ursäkten av att vara introvert istället för att säga sanningen om att det är något annat som är problemet. Tex att hon slutat älska honom. 
    Så kan det förstås vara. Svårt att säga då vi bara har ts version. Dock är det vanligt att introvert beteende kan tolkas som ointresse. Särskilt om man är en sån person som har stort behov av bekräftelse.
Svar på tråden Leva med en introvert person