Inlägg från: Anonym (ÄrSjälvIntrovert) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ÄrSjälvIntrovert)

Leva med en introvert person

Jag är själv introvert och har ett ganska stort behov av att hämta energi genom att exempelvis hålla på med musik eller något annat kreativt, för mig själv. Har jag inte det, så fungerar jag inte.

MEN det är också enormt viktigt för mig att vårda mina nära relationer och skulle bli väldigt besvärad och orolig om min sambo skulle känna som du. Och det är skillnad på om min sambo hade behovet att vi ständigt ska gå på sociala tillställningar, det hade inte funkat i längden, för det klarar jag helt enkelt inte för mycket av. Då finns det inget kvar av mig som person längre för min energi hamnar i botten och då kan jag inte ge något alls av mig själv.

Men att bekräfta varandra på olika sätt är en annan femma. Det är väl självklart i en relation att man vill bli sedd och hörd, och oftast har man ju också olika behov av det, men då får man hitta en väg som funkar för båda. Så det viktiga här tänker jag är att du kan prata med henne om detta, och att hon bryr sig om vad du säger. Om man vill vara med varandra bör det liksom ligga i bådas intresse att hitta en lösning. Hur ser hon på situationen? Tycker hon att ni har en bra relation? Att allt funkar prima?

Svar på tråden Leva med en introvert person