Inlägg från: Anonym (Elsa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elsa)

Hyperaktiv 7mån

Sådär var min son som nu är fem år. Han började krypa efter fem månader, gick och sprang och klättrade vid åtta månader. Sov oroligt, antagligen normalt för en bebis men han vaknade flera gånger varje natt. Det var ett ständigt passande och vaktande och vi föräldrar var helt slut. Mycket handlade om säkerhet och att bara se till att han överlevde dagen haha. Men han var alltid glad och sprallig och åt massor. Han fick även tänder tidigt och nattsömnen stördes av det. Jag gav honom extra mat och extra portioner just för att han var så aktiv och smal som ett streck. Extra smör i gröten, smör i riset, smör i pastan etc. Lagade mat från grunden och matade på. Han började äta riktig mat när han var sex månader. Min son lugnade så småningom ner sig och fortsatte att vara lika aktiv om dagarna men sov hela nätter då han var strax under året. Sedan dess så har han sovit som en stock på nätterna men varit samma pigga och klättriga kille som ständigt är igång. Jag var otroligt trött då han var två år och som mest i gasen. Han var som en Duracellkanin. Men sedan så lugnade han faktiskt ner sig i fyraårsåldern och idag när han är fem år så är han lika lugn som andra barn, extra klättring och fysisk men inte alls hyperaktiv. Jag skulle råda dig att mata på med ordentligt med mat för så små som är aktiva gör av med mycket mer energi än dom som är stilla. Det kan göra sömnen orolig om han är hungrig. Och kolla om han börjar få tänder, sömnstörningarna kan bero på det. Sträva efter att han ska sova hela nätter så orkar ni bättre på dagarna. 

Svar på tråden Hyperaktiv 7mån