• Anonym (OoO)

Klarar inte EMS Massage

Min släkting hade fått hem en fotplatta som man sätter på en dosa som skickar ut elektrisk ström. 

Den är bara på 1,5V. 

När släktingen som är gammal testade den så kände personen ingenting försen på styrka 4-5. Då kittlade det litegrann enligt personen.

Så jag testade men bara på nivå 1. Och jävlar vad jag hoppar till! Det skjuter pulserande stötar och det kändes direkt i njurarna. Klarade inte av detta alls. 

Hur kommer sig detta? Menar nivå 1 borde man väl klara?

Visserligen så har jag pacemaker.
    Brukar drabbas av statisk elektricitet. Mot precis allt möjligt, t om inoljade träräcken. Jag vet mycket väl att trä inte leder ström, men dessa är typ inoljade som ex på skolor. Kan få sådana smällar att man ser gnistan t om. 

Frågade Kardiologen om det berodde på min pacemaker, men fick till svar att det är så svag styrka att det är helt omöjligt. 

Men hur kommer det sig att jag är så överdrivet känslig på EMS massagen då? 
  • Svar på tråden Klarar inte EMS Massage
  • Anonym (OoO)

Undrar även hur säkert det är med dessa apparater egentligen?

Som sagt, jag kände direkt stöten i njurarna. Medans min släkting inte känner något alls knappt. Så risken är att hon kommer sitta en ca 15 min med den på en ganska stark styrka alltså. 

Hon har mjuka fötter, ej förhårdnader heller som ev skulle kunna blockera de elektriska pulserna. Är ju rädd att njurarna eller levern tar stryk på henne utan att hon kanske ens känner av det!!! 

Finns det någon mer där ute som har testat denna platta? Vad har ni isåfall för upplevelse kring denna?

Vilken styrka använder ni ?

Hur gamla är ni, osv..?

• EpicF

Viss är helt enkelt känsligare under fötterna än andra. Din släkting kanske har neuropati och nedsatt känsel under fötterna?

• Anonym (OoO)
    EpicF skrev 2022-02-23 19:22:37 följande:

Viss är helt enkelt känsligare under fötterna än andra. Din släkting kanske har neuropati och nedsatt känsel under fötterna?

Ja hon är ju gammal så mycket möjligt. Men jag klarade på andra sidan inte ens lägsta nivån, vilket jag tycker var än mer konstigt. Hoppade ärligt talat till. Och känner fortfarande av i njurarna litegrann o nu är det nästan 45 min sen jag testade den. Konstigt tycker jag.
  • EpicF
    Anonym (OoO) skrev 2022-02-23 19:28:42 följande:
    Ja hon är ju gammal så mycket möjligt. Men jag klarade på andra sidan inte ens lägsta nivån, vilket jag tycker var än mer konstigt. Hoppade ärligt talat till. Och känner fortfarande av i njurarna litegrann o nu är det nästan 45 min sen jag testade den. Konstigt tycker jag.
    Inte alls konstigt. Du är känsligare under fötterna än din släkting. 
  • Anonym (Ingenjören)

Din pacemaker har inte med saken att göra. Det är väldigt stora skillnader mellan människor när det gäller känslighet för spänning/ström.
    Tjock eller torr hud leder ström dåligt, så generellt kan man nog säga att yngre känner mer än äldre med samma inställning på en sådan apparat.

Svar på tråden Klarar inte EMS Massage