Inlägg från: Anonym (Rädd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rädd)

Medicinsk hemabort

Har igår tagit Mifegyne,och imorgon ska jag ta cytotek. Är i vecka 6. Någon med erfarenhet av hemabort?  Jag har gjort en abort för massor av år sen,men då på sjukhus. Nu är jag dock skiträdd då jag läst en massa skräckhistorier. 

• Svar på tråden Medicinsk hemabort
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Jag) skrev 2022-02-24 12:09:50 följande:

Jag har gjort en sån abort. Gjorde så klart väldigt ont och man blöder en hel del men de allra flesta går det bra för.

Låter hemskt. Kommer knappast sova inattKräks
  • Anonym (Rädd)

2 dygn är det emellan. Ska sätta in cytotec nu. 

• Anonym (Rädd)

Har börjat blöda rätt ordentligt nu,inga smärtor än iallafall. 

• Anonym (Rädd)

Kom ut några klumpar i toaletten,annars ingen stor blödning alls. Knappt så det syns i bindan. Ingen smärtaFörvånad

• Anonym (Rädd)
    Anonym (Mickan) skrev 2022-02-25 10:06:24 följande:

Det kanske inte blir så mycket mer än så. Utan det är färdigt. Vecka 6 är ju rätt tidigt kanske gör det lite mildare. Ska du återkoppla till någon barnmorska under dagen? 

De ringde upp på eftermiddagen. Hon tyckte det lät normalt. Fick sjukt ont en 11 tiden, svettades och spydde av smärta. Kommit klumpar typ från 9-14,men nu har jag ingen smärta och som en vanlig mens .
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Mickan) skrev 2022-02-25 21:47:33 följande:
    Ok, obehagligt att det kom sådär med smärta och kräkning. Men nu är det säkert bara som mens kvar. Hoppas det håller sig lungt för dig. 
    Tack,mår bra nu. Och inte värre än mens. 
  • Anonym (Rädd)

Tycker ändå att jag blöder ytterst lite. Knappt något i bindan alls Foten i munnen Dock rött i toan. Kom som sagt massivt med klumpar och blod igår så kanske fått ut det mesta? Mår annars bra. 

Svar på tråden Medicinsk hemabort