Inlägg från: Happiifejs75 |Visa alla inlägg
  • Happiifejs75

För gammalt fejs för socialt umgänge

Hej! Undrar om någon av er känner igen sig? Jag är 47 år gammal men verkar se äldre ut än min ålder och får ofta kommentarer på det. Häromdagen träffade jag två gamla kompisar från gymnasiet. Den ena kompisen umgås jag regelbundet med och hon ser ung ut. Den andra kompisen hade vi inte sett på 15 år minst. När han såg oss två stå bredvid varandra sa han till min kompis "usch så här får man egentligen inte säga men du ser yngre ut". Min kompis blev glad och smickrad men jag blev ledsen för det var så uppenbart att han jämförde oss två och tyckte att jag blivit en gammal hagga. Det var det enda han kunde säga efter 15 år. Jag känner mig så ful och gammal och vill bara gömma mig likt Quasimodo. Jag hade sett fram emot att träffa mina vänner igen, istället blev det någon sorts skönhetstävling, det gör ont!

• Svar på tråden För gammalt fejs för socialt umgänge
  • Happiifejs75

Tack snälla för ditt svar Glad Min kompis är forever 21, dvs. extremt välbevarad men jag brukar få kommentarer av andra i olika sammanhang som exempelvis "dina barn är väl stora", "jaså var du ung på nittiotalet?" osv.osv så detta som hände på kompisträffen är bara toppen på ett isberg. Jag vill ju egentligen inte vara yngre, jag är glad för att vara 47, vill bara slippa få en massa kommentarer.

• Happiifejs75

Botox är inte aktuellt för mig. Det skulle ändå inte hjälpa. Jag har sett gammal ut sedan jag var 25 och fått kommentarer på det. Jag hade en pojkvän som letade rynkor i mitt ansikte då och bad mig dricka vatten för att inte åldras mer.

• Happiifejs75

Stort tack för kloka ord Glad Jag tycker själv att det är ganska fint att åldras, jag har kompisar som inte färgar sitt gråa hår till exempel, det tycker jag är modigt men också fint. Men tyvärr verkar normen vara att man måste se minst tio år yngre ut än vad man är och det gör ju inte jag, därav alla kommentarer genom åren. Jag antar att det bara är att acceptera sådana kommentarer och bita ihop om man vill ha ett socialt liv.

• Happiifejs75

Jag hade förresten sminkat mig och tvättat håret och satt på mig en fin klänning dagen till ära när jag skulle träffa mina gymnasiekompisar så helt sunkig kan jag inte ha sett ut Skrattande Jag gjorde det inte av fåfänga, mest av självbevarelsedrift så de skulle kunna känna igen mig.

• Happiifejs75

Det är svårt att säga för det handlar ju om andras uppfattningar. Jag tror jag uppfattas som 50-55 år av de flesta.

Svar på tråden För gammalt fejs för socialt umgänge