• Anonym (ekonomisk fundering)

Råda nån till att "flasha" med sina pengar för att ragga?)

Har en vän som har väldigt svårt att träffa någon. Han är väldigt ensam och saknar en flickvän. Han har en massa "fel" som försvårar: Han har stor mage, är kort, ser äldre ut, börjar bli flint och klär sig lodigt han är även blyg och tafatt och har lite problem att prata med främmande människor.

MEN han har faktiskt en jäkla massa pengar. Tjänar bra och är miljonär. Men det syns inte, kör en skoda, inga smycken, billiga kläder, dricker öl om han är ute osv. 

Jag tänker lite krasst att om han bara visade att han var rik skulle tjejer kanske se honom annorlunda och han skulle ha det lättare att hitta någon. Vill ju inte att han skall träffa en golddigger men att på ett diskret sätt kunna utstråla att han faktiskt har pengar. Nån slags mellanväg där. Jag tror det hade hjälpt.

Är det ett bra råd att ge, att faktiskt visa att man är rik? Hur gör man det, utan att för den skull dra till sig "fel" sorts tjejer?

• Svar på tråden Råda nån till att "flasha" med sina pengar för att ragga?)
  • Pinotage

Jag har ibland provat att lite diskret visat att jag har rött bra med pengar, men det fungerar inte. Då har jag ändå hyfsat utseende och lever hälsosamt. Så - nää - ingen bra idé .

• Anonym (öööö)

Han behöver snarare träna på att våga prata med folk. Kommer han över den tröskeln så kan han sen givetvis bjussa på middagar osv. 

Pengar är bra att ha men är ingen egenskap, så tyvärr räcker inte det. 

• Anonym (Jen)

Förstår inte riktigt om han har SÅ mycket pengar att han inte satsar på sig själv? han borde ha råd att skaffa en personlig tränare, skaffa hårtransplant, skaffa en stylist som köper han en look, alla dessa saker kostar inga stora summor direkt. Karlar får lägga manken till lite, titta på djurriket tex! De grannaste exemplar är hannar tex påfåglar, fasaner osv de ser ju fina ut just för att LOCKA till sig en hona och det funkar likadant i mänskliga världen. 

• Anonym (Missie)

Hjälp honom att bli lite mer proper och stylad av frisör bara, det måste göra någon skillnad.

Att klä sig som en slashas är ju sällan attraktivt då man tänker att de flesta ändå anstränger sig lite när de raggar.

Vad klär sig mannen då i hemma liksom- foppatofflor och badlakan?

• Anonym (Kvinnan)
    Anonym (ekonomisk fundering) skrev 2022-02-25 18:02:37 följande:

Har en vän som har väldigt svårt att träffa någon. Han är väldigt ensam och saknar en flickvän. Han har en massa "fel" som försvårar: Han har stor mage, är kort, ser äldre ut, börjar bli flint och klär sig lodigt han är även blyg och tafatt och har lite problem att prata med främmande människor.

MEN han har faktiskt en jäkla massa pengar. Tjänar bra och är miljonär. Men det syns inte, kör en skoda, inga smycken, billiga kläder, dricker öl om han är ute osv. 

Jag tänker lite krasst att om han bara visade att han var rik skulle tjejer kanske se honom annorlunda och han skulle ha det lättare att hitta någon. Vill ju inte att han skall träffa en golddigger men att på ett diskret sätt kunna utstråla att han faktiskt har pengar. Nån slags mellanväg där. Jag tror det hade hjälpt.

Är det ett bra råd att ge, att faktiskt visa att man är rik? Hur gör man det, utan att för den skull dra till sig "fel" sorts tjejer?

Bättre att han skaffar sig lite stil istället och därmed förhoppningsvis får lite bättre självförtroende. 
    Spelar ingen roll hur mycket pengar han har om han ser ut som en slashas och inte klarar av att prata med kvinnor. Det är så avtändande. Och det spelar ingen roll om han har mage och lite övervikt om han bara klär sig med stil och får lite självförtroende. Då blir det faktiskt lättare att träffa någon. 
  • Anonym (K)
    Anonym (ekonomisk fundering) skrev 2022-02-25 18:02:37 följande:

Gör han inget med pengarna så lever han inte rätt, då spelar det ingen roll att visa ett bankkonto.
    Jag råka ut för ett fenomen, jag tog bild med bilen osv, tror ni inte bilderna blev nekade på match. com dom mena att bilderna kan vara vilseledande samt något annat, helt sjuk.
     men via bilder och en livsstil så drog det till sig människor, självklart gör en god livsstil en fördel på nätet. Har jag vanlig bilder mindre än hälften av träffar.
  • Anonym (Klaxåsen)

Nej här blir det tankevurpa..

För att överhuvudtaget komma så långt som att kunna visa nån form av fet plånbok så måste han ju ändå komma i kontakt med kvinnor och det är ju det som är problemet.. 

Och att flasha pengar.. Många kvinnor skulle känna sig som en köpt kvinna.... En looser som måste lätta på plånboken för att ens ha en chans.. Alltså nej, bara nej.. 

• AmericanMommy

Har han ett bra jobb? Då skulle jag rekommendera att han tar upp det i sin profil och också påpeka att han har ett ordnat liv etc. Både framgång och utseende attraherar människor tyvärr. 

• Fjäril kär

Fast pengar hjälper ju inte när han ändå inte har utseendet och har svårt att interagera med kvinnor så problemet kvarstår ju ändå. Han måste ju fortfarande gå på dejten och konversera och hur ska det funka om han dyker upp som en lodis och knappt vågar säga sitt namn? 

• Anonym (K)
    Anonym (Klaxåsen) skrev 2022-02-25 19:47:08 följande:

Nej här blir det tankevurpa..

För att överhuvudtaget komma så långt som att kunna visa nån form av fet plånbok så måste han ju ändå komma i kontakt med kvinnor och det är ju det som är problemet.. 

Och att flasha pengar.. Många kvinnor skulle känna sig som en köpt kvinna.... En looser som måste lätta på plånboken för att ens ha en chans.. Alltså nej, bara nej.. 

Kan garantera att jag har fler match med bilder som berättar mitt liv än dom som ser lika ut som mig med bild, vet inte varför, men det är verkligen så, om dom flesta går på ytlighet vet jag inte, eller om bilder berättar mer än 1000 ord. men det fungerar.
    Jag har provat flera gånger, kan ha grymma bilder på mig själv, får lite träffar, kör bilder med bakgrund samt livsstil får jag mer än det dubbla.
Svar på tråden Råda nån till att "flasha" med sina pengar för att ragga?)