• Fri 25 Feb 2022 21:41
    2074 visningar
    0 svar
    0
    2074

    Hur ska man motverka Mobbning, sexuellt ofredande, självskadebeteende?

    Hej alla föräldrar,


     


    Jag håller på att skriva en bok om sexuellt ofredande med huvudfokus om våldtäkt. Det är en blandning mellan självbiografi då jag själv blev våldtagen under 2 nätter vad jag vet av mitt ex som var ett långvarigt förhållande mellan åldern 15-21. Det är jobbigt för mig att ta upp men jag känner att det är värt att ta upp. Jag kommer referera kring fakta och intervjuer jag haft och kommer ha med myndigheter, politiker, organisationer, psykologer och forskare kring ämnet. Jag vill ta med personers egna erfarenheter, Om det finns en förälder som varit med om sexuellt ofredande hade jag verkligen uppskattat om ni öppnade upp er för mig om händelsen. Jag vill ta med anonyma och icke anonyma personers händelser mellan alla kapitel. 


     


    Men mina huvudfrågor till er föräldrar:


    - Hur lär man sina barn kring de risker som finns, vad våldtäkt är, sexuellt ofredande.


    - Hur ska man kunna motverka att det händer? Finns det några sätt?


    - Tycker ni att man ska göra så skolans kurator har samtal med alla elever varje år om deras mående och livssituation så man kan rädda en person från att det ska hända i tid? 


    - Tycker ni att skolan ska ha med i undervisningen kring detta och hur vanligt det är?


    - Kan man motverka så att sitt egna barn blir den som våldtar eller tafsar på någon?
    - Hur ska man hantera en situation där sitt barn blir mobbat?
    - Hur ska man hantera så att sitt barn inte gör självskadebeteende, om dom gör det hur skulle du hantera det?


     


    Detta är ett tungt ämne, Jag är tacksam för era svar.


     

Svar på tråden Hur ska man motverka Mobbning, sexuellt ofredande, självskadebeteende?