• Holy93

Gravid med bf november 2022

De senaste dagarna har vart så jobbiga, corona och gravid. Jag vill bara sova, är så satans trött men är ju inte lätt med ett barn som inte alls vill sova. Dessutom har barnet haft feber, inatt vaknade han säkert varje halvtimme så jag är helt slut. Känner inga direkt gravidsymptom heller, men antar att det är för att jag är sjuk. Enda är att jag absolut inte kan dricka kaffe längre, mår illa av att bara se en kaffekopp Tyst
    Är helt slutkörd, enda positiva är ju att sambon också har vart hemma så vi kan hjälpas åt.
    Jag läste lite angående covid och graviditet, att det är större chans att få missfall eller eventuellt föda för tidigt även om man hade corona under så tidigt i graviditeten. Så dumt gjort av mig, för nu oroar man sig ju ännu mer..

• Holy93
    LLvin skrev 2022-03-25 12:11:24 följande:
    Jag har hört att det är värre om man blir sjuk senare i graviditeten och bara om man blir jättesjuk. Min vän fick även höra det av läkaren efter att hon fått covid i vecka 6 och det har gått bra med hennes graviditet Glad
    Skönt att höra ändå, man borde spärra mobilen från google när man är gravid Drömmer
  • Holy93
    zarizael skrev 2022-04-04 09:38:31 följande:

Lycka till alla idag. 

Själv får man vänta till den 26e när det är dax för kub. 

Skönt att höra att blödningen verkar stanna av nu emphz :) hoppas den försvinner helt

Jag får nog också vänta till kub, har inskrivningssamtal till mvc imorgon och ska berätta att jag har haft bruna flytningar i början. Men antar att hon kommer säga att det är vanligt, jag har ingen aning om hur man gör för att få ett tidigt vaginalt ul? Är det om man har stark oro?
    För jag känner ju mest att "det blir som det blir" och att missfall etc. inte är något man kan kontrollera..

För övrigt så är jag väldigt nervös inför mvc imorgon, med tanke på att mitt första barn är 8 månader gammal så jag var ju "nyss" där. Jag vill inte få dömande kommentarer, det är ju så här jag vill ha det Skäms
  • Holy93
    Loppster skrev 2022-04-06 10:16:40 följande:

Vaknade 05 imorse med kraftig molvärk. Tog mig upp för att värma en vetekudde och lägga på magen. Tog mig till toan och fick såna smärtor så det rann svett och jag kunde inte stödja på benen. Varade i ungefär 10 minuter och sen dess har jag inte haft ont. vet att man kan ha mycket molvärk men detta kändes som något annat. Smärtan kom ifrån där livmodern sitter. 
    just nu känns det bara som jag går och väntar på att jag ska börja blöd. hade missfall senast i januari så kris tankarna går ju igång direkt. 

någon som upplevt detta? 

Jag fick också så i min förra graviditet några gånger mellan vecka 7-10, men efter orgasm haha. Det kändes verkligen som att jag skulle svimma av smärta, kräkas och fick liksom ligga helt blickstilla tills det gick över. Det var som en våg av smärta, nästan som en lång värk faktiskt, om det är samma som du fick
  • Holy93
    JessicaJKM skrev 2022-04-10 00:36:54 följande:

Nu sköljer tröttheten över mig verkligen, är trött konstant oavsett hur mycket jag sover.
    Jobbar natt och det börjar nästan bli olidligt det här ???? när slutar man vara såhär trött?
    Är i vecka 10 nu.

Jag förstår precis hur du känner, tröttheten är det värsta för mig. Klockan 6-7 på kvällen är jag redo att lägga mig, även om jag har sovit bra natten innan. Jag har dock haft tröttheten som tydligast symptom sedan typ veckan efter jag plussade.
    Jag hoppas vi får lite energi snart! 
  • Holy93

Jag har inte så mycket symptom längre, verkar som att spökveckorna har börjat tidigt för mig förhoppningsvis. Enda är att brösten är stora som bomber och är tröttare som jag har vart sedan jag plussade. Jag har inte bokat tid för KUB än så lär ju göra det, är ju bara några veckor bort nu

• Holy93

Jag har inte så mycket symptom längre, verkar som att spökveckorna har börjat tidigt för mig förhoppningsvis. Enda är att brösten är stora som bomber och är tröttare som jag har vart sedan jag plussade. Jag har inte bokat tid för KUB än så lär ju göra det, är ju bara några veckor bort nu

• Holy93

Är det fler som är väldigt förstoppade av graviditeten? Jag blir galen!
    Förra graviditeten tog jag laktulos från början till slut, men jag är så trött på att bli så gasig av den (ursäkta för informationen haha). Finns det något bättre ni har tagit för magen när ni har vart gravida? Jag ser ju höggravid ut av att inte kunna gå på toaletten haha

• Holy93
    Värmekudde skrev 2022-04-24 10:22:41 följande:
    Jag satt och tänkte exakt samma sak imorse. Har samma problem haha
    Sen är jag också super svullen vilket gör det svårt att avgöra vad som är en liten kulmage på g eller om det bara är svullnad.
    Misstänker att järntabletterna som jag tar gör förstoppningen värre också. 
    Ja järntabletter hjälper oftast inte ett dugg haha! Men jag har hört att om man behöver järn, så finns det speciella tabletter som är lite bättre för oss som lätt blir förstoppade.
    Jag ska höra med min barnmorska imorgon när jag har tid för provtagning om det finns något bättre än laktulos, jag står inte ut.
  • Holy93
    Värmekudde skrev 2022-04-25 09:55:15 följande:

Jag börjar känna magen tydlig mer och mer speciellt när jag ligger ner och den spänner lite också. Byxorna börjar bli tighta så har bara strechiga byxor på mig. Börjar få mer och mer mage men är också super svullen så det är en kombination. Längtar så efter en ordentlig boll på magenHjärta

Jag börjar redan få sammandragningar, så när jag ligger ner kan jag känna livmodern bli som en hård korv nästan haha. I förra graviditeten började sammandragningarna i vecka 17 men kan redan känna av dem nu. 

Ser inte alls fram emot att jag förmodligen kommer ha lika mycket sammandragningar denna graviditet som förra Obestämd
Svar på tråden Gravid med bf november 2022