• CoolaBengan

Tvål i underlivet?

Tvättar ni er med tvål i rumpan och på könsorganen? Eller sköljer ni bara med vatten? Jag är inskolad att använda tvål, men ack så torr man kan bli ibland, blev rekommenderad att bara köra vatten. Om ni gör det blir ni rena där bak/fram då? 

• Svar på tråden Tvål i underlivet?
  • magicmint

Har lärt mig att det är uttorkande med vanlig tvål som löddrar. Fick tips på aco intimolja! 

• Räkan77

Jag använder en intimtvål, om det inte finns så kör jag duschcreme. Jag tränar ofta och då blir man rejält svettig i området, särskilt när man har tajta träningskläder. Om jag bara skulle på vatten är jag tämligen övertygad om att jag skulle lukta urk efter ett tag. 

• AndreaBD
    magicmint skrev 2022-02-28 18:05:24 följande:

Har lärt mig att det är uttorkande med vanlig tvål som löddrar. Fick tips på aco intimolja! 

Precis. Det fungerar faktiskt. 
  • flygrl
    Räkan77 skrev 2022-03-01 18:52:54 följande:

Jag använder en intimtvål, om det inte finns så kör jag duschcreme. Jag tränar ofta och då blir man rejält svettig i området, särskilt när man har tajta träningskläder. Om jag bara skulle på vatten är jag tämligen övertygad om att jag skulle lukta urk efter ett tag. 

Samma här. Jag tränar mycket jag med och vill bli riktigt ren och fräsch, därför kör jag med intimtvål. Märker inte av några trista bieffekter av det.
Svar på tråden Tvål i underlivet?