Hög temp utan ägglossning?
Kan man få tempstegring utan att ägglossning skett? Någon som varit med om liknande?
Bakgrund:
Jag gick igenom ett MA i december. Efter det var min cykel lite längre än vanligt. Jag fick ett positivt ÄL-test CD27 och samma dag var jag på återbesök efter MA för att kolla att allt såg bra ut. Det gjorde det och hon såg att min slemhinna var tjock och sa att jag borde få min mens inom 10 dagar. Det fanns ingen stor äggblåsa alls trots positivt ÄL-test samma morgon. Jag tänkte att LH hade stigit men att jag inte skulle få någon ÄL den månaden vilket inte vore konstigt. Men dagen efter steg tempen och höll sig hög fram till mens 15 dagar senare. Min slutsats av detta var att läkaren måste missat en stor äggblåsa när jag var där.
Men sen hände detta cykeln efter:
Vi skulle planera för FET. Var på VUL både CD12 och CD16. Tjock slemhinna (9-10mm) men ingen stor äggblåsa. Läkaren var så säker på att ÄL skulle utebli att hon skrev ut provera men jag tog det inte pga att magkänslan sa nej. CD18 får jag positivt ÄL-test och CD19 stiger tempen som håller i sig. CD23 är jag tillbaka för VUL men ingen ägglossning kan konstateras.
Två månader i rad har jag fått positivt ÄL-test och direkt efter stigande temp utan att man kunnat se något på VUL. Någon som varit med om samma? Kan man verkligen få högre temp utan att ägglossning skett?