• TreFyran

    Helt förtvivlad! Frisören klippte

    Hej. Just nu mår jag jätte dåligt för jag var nyss och klippte mig och frisören klippte av en stor del av mitt hår. Jag skulle bara klippa topparna eftersom jag sparar ut håret. jag ville ha långt till studenten som jag tar till sommaren men nu är det bara till ovanför skuldrorna. Frisören tog minst 15-20 cm för innan hade jag till mitten av ryggen. Ska tillägga att hon började klippa i bakhåret så när jag märkte det var det försent. Nu känns det hopplöst och jag känner ingen glädje för någonting. Har gråtit hela tiden och kan inte ens se mig i spegeln längre. Vet inte vad jag ska göra. Har samma sak hänt er och hur kom ni över det?

  • Svar på tråden Helt förtvivlad! Frisören klippte
  • Bibbidi

    Ha ha ja..... Jag hade jättelångt hår och min mamma skulle bara toppa mitt hår.... hon klippte strax nedanför öronen så jag fick jättekort. Jag satt i badkaret, med armarna och knäna och gungade fram och tillbaka jättelänge medan jag bara grät och grät och grät och grät. Mådde verkligen inte bra. Men.... pftssaaa... det gick över efter ett tag. Kommer inte ihåg när eftersom det säkert var +20 år sedan nu men vet att jag i alla fall "accepterade" det någorlunda tillslut. Du kommer gå över det är också, och kunna skratta åt det någon gång framöver du med.

  • callmepreggoornot

    Jag tror inte att jag känner någon som INTE upplevt att frisören tar för mycket nån gång i livet. Ibland behövs det pga slitet eller så är det dålig kommunikation

  • Anonym (U)

    Hoppas du har reklamerat i alla fall.
    Låter som en dålig frisör. 

  • Anonym (Lillan)

    Du ts det är surt när sånt sker! Jag var med om en dålig uppklippande i tonåren som slutade i att jag fick klippa mig i page och då hade jag hår början till midjan. 


    Mitt förlag är att du innan studenten går till en annan frisör som du kollat upp är duktig och lägger in hårförlängning i den längden du önskar ha. Det är inte ditt riktiga hår men det är iallafall ett acceptabelt substitut. 


    Så växer håret ut igen tillslut. 

  • Anonym (l)
    Mimosa86 skrev 2022-03-01 20:24:25 följande:

    Jadu, just nu har vi krig som kan mynna ut i kärnvapenkrig. Vi vet egentligen inte om vi ens existerar till sommaren. Barn sitter just nu och gråter med dödsångest och kanske aldrig mer får träffa sin pappa mer.

    Lite perspektiv tack. Det är bara hår. Det växer ut. Och om du har panik inför studenten att du inte har långt hår så kör extensions. 


    Men just nu är väl hår det minsta vi bör tänka på??


    Hoppas du vaknar på en bättre sida imorgon.


    Det är alltid krig och elände i världen. Låt folk få vara ledsna över vad du tycker är icke-problem istället för att trycka ner någon, som om det gör saken bättre

  • Anonym (tid)

    Kräv pengarna tillbaka från frisören. 

    Hår till skuldrorna är inte speciellt kort även om det känns så just nu om du är van vid extremt långt hår. Huruvida ditt hår går till mitt på ryggen eller skuldrorna kommer inte avgöra hur fin du blir på studenten eller hur kul du får. Du lär vänja dig och hitta sätt att styla håret så att det känns bra. Det kommer kännas bättre. 

    Skulle du närma dig studenten och verkligen vilja ha väldigt långt hår får du sätta in clips för dagen.

  • Lönnsirap

    Jävla idiot till frisör. Sådana har tyvärr alltid funnits. Som tror att det är ok att klippa 10-15 cm och kalla det att "toppa". 

    Tyvärr har du gått på en nit i livet och kommer troligen aldrig någonsin lita på en frisör du inte känner igen! Byt frisör och var väldigt uppmärksam när du blir klippt resten av livet!

  • Anonym (anonym)

    Tråkigt, ts. Du får trösta dig med att det växer ut igen.

    Jag har också blivit missnöjd ett par gånger hos frisören. Om jag inte är missnöjd med resultatet så är jag missnöjd med priset.

     Köpte en billig frisörsax idag faktiskt och toppade mig själv. En frisör kommer säkert tycka att 'det inte ser bra ut' om de bedömer resultatet. Men jag är mer nöjd med hur håret ser ut nu än innan jag klippte mig, och det var väldigt mycket billigare också så...

  • Anonym (ts)
    callmepreggoornot skrev 2022-03-01 20:22:45 följande:

    Jag tror inte att jag känner någon som INTE upplevt att frisören tar för mycket nån gång i livet. Ibland behövs det pga slitet eller så är det dålig kommunikation


    Ja fast då ska den säga det. det finns så många frisörer som borde kontrolleras då de inte går att lita på
Svar på tråden Helt förtvivlad! Frisören klippte