• Anonym (?)

Slut pga svartsjuka ?

Allt är jättebra mellan oss och vi passar väldigt bra. Hon gör verkligen allt för mig, är snäll, omtänksam, pysslar om, fixar, planerar, ställer upp på olika sätt och jag är mycket nöjd med sexet.
    hon är verkligen fin både på utsida o insida 

det enda är att hon verkar misstänksam och svartsjuk. Tex om jag inte hör av mig på nån dag eller inte ringer tillbaka på några timmar om hon ringer. ock om mitt ex vill träffas pga barnen elle om jag fixar nåt åt henne (exet). 

jag har lite svårt att utrycka mig och är inte så pratsam.

Detta tog en stund att formulera ihop

vad ska jag göra? 

• Svar på tråden Slut pga svartsjuka ?
  • Cr00me
    Anonym (?) skrev 2022-03-02 17:40:27 följande:
    Slut pga svartsjuka ?

Allt är jättebra mellan oss och vi passar väldigt bra. Hon gör verkligen allt för mig, är snäll, omtänksam, pysslar om, fixar, planerar, ställer upp på olika sätt och jag är mycket nöjd med sexet.
    hon är verkligen fin både på utsida o insida 

det enda är att hon verkar misstänksam och svartsjuk. Tex om jag inte hör av mig på nån dag eller inte ringer tillbaka på några timmar om hon ringer. ock om mitt ex vill träffas pga barnen elle om jag fixar nåt åt henne (exet). 

jag har lite svårt att utrycka mig och är inte så pratsam.

Detta tog en stund att formulera ihop

vad ska jag göra? 

Jag tycker du ska ta upp detta med din partner på ett lugnt sätt. Förklara att hon har ingenting att vara orolig över. Skulle hon fortsätta så du fortfarande känner såhär kanske du måste fråga dig själv ifall du är villig att kompremissa med dig själv.

• Anonym (?)

Är inte bra på prat 
    aldrig varit 

• Anonym
    Anonym (?) skrev 2022-03-02 18:15:23 följande:

Är inte bra på prat 
    aldrig varit 

Då måste du börja öva dig
    Så var det för mig också när jag var nygift
  • Anonym (?)

Kan inte. det är svårt för mig.
    klarar inte av svartsjuka 
    annars är hon bäst på alla vis 

• Anonym
    Anonym (?) skrev 2022-03-02 21:18:17 följande:

Du kommer aldrig kunna ha en längre relation om du inte börjar öva dig i att samtala, uttrycka dina behov och vad du vill
  • Cr00me
    Anonym (?) skrev 2022-03-02 21:18:17 följande:

Även om det är svårt och uttrycka sig så måste du nästan göra detta för att hon också ska få en ärlig chans att förstå dig och dina känslor. Hon kommer aldrig kunna läsa dina tankar.. 

Om det är så svårt, kanske ta det via SMS även om jag inte rekommendera detta eller skriv ner några punkter som stöd på en lapp åt dig själv, säg det bara rakt ut annars.

Det låter som du måste öva och bli bättre att uttrycka dig i tal. Detta i sig kan annars vara något som sätter käppar i hjulet längre fram.

Lycka till.

Svar på tråden Slut pga svartsjuka ?